Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1480958
berrabus skrev:
Pacmeyer skrev:Mindre ljud generellt på vintern när ACn inte behöver jobba men fortsatt klart bättre. Minns inte vad bägge ingrepp gick på då bilhandlaren stod för kalaset men skulle tro det var nånstans 5000 för ena och minst lika mycket kanske snarare 7000 för den andra


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om jag fattat det rätt gäller TJ32273 för bilar med 5cyl de som är tillverkade v25 2014 eller tidigare men din verkar vara en 2015 så den borde väl redan ha det från fabrik?
Nä den hade inte det, var gjord tidigt så den hade inte nya röret.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av berrabus
#1480975
Vet du exakt när den tillverkats? Jag har nämligen en 2015 med samma ljud men tog för givet att det inte var problemet eftersom det är en 2015.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1480995
berrabus skrev:Vet du exakt när den tillverkats? Jag har nämligen en 2015 med samma ljud men tog för givet att det inte var problemet eftersom det är en 2015.
Nej tyvärr och vet inte vart/om man kan kolla det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av berrabus
#1481017
Pacmeyer skrev: Nej tyvärr och vet inte vart/om man kan kolla det


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan du PM:a reg nr så kollar jag det?
av berrabus
#1481019
Tack Pecmeyer. Enligt Transportstyrelsen är din bil tillverkad i september 2014 så det är definitivt efter vecka 25 som jag läser att det gäller.

Min är tillverkad i december 2014 men kanske ändå läge att kolla vad som sitter där.

Började det låta från din bara sådär eller har det låtit hela tiden?
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#1481020
berrabus skrev:Tack Pecmeyer. Enligt Transportstyrelsen är din bil tillverkad i september 2014 så det är definitivt efter vecka 25 som jag läser att det gäller.

Min är tillverkad i december 2014 men kanske ändå läge att kolla vad som sitter där.

Började det låta från din bara sådär eller har det låtit hela tiden?
Ja jag vette tusan, får utgå ifrån att dom inte bytte nått som inte behövde bytas i alla fall..
Min har låtit hela tiden jag haft den. Föregående ägare har nog bara inte brytt sig.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av elvkull
#1573757
Ursäkta att jag tar upp en gammal tråd. Jag har problem med AC-missljud på min V70 och har bytt kompressor 2 gånger utan resultat. Alla inspelningar av ljudet har blivit borttagna från alla gamla trådar på forum så jag tänkte bara fråga om det är det här ljudet ni andra också haft?

Felmonterade däck

Jag bytte däck för sisådär 1 […]

Oljud under bilen

Tycker det låter både fram o bak, ska […]

silen blir sådär på ett par tusen[…]

Service Renault Scenic 2003

Nu är jag färdig med bilen (tills vidare[…]