Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1415847
Hej, jag önskar åsikter angående ovan beskrivna modell med registreringsnummer OKO007 som finns till försäljning för 259.000kr. Alltså en XC60 R design Polestar performance som gått snart 20000mil, årsmodell 2017.
Kamrem, drivrem, bromsar är bytta. Alltid servad på Volvo. Att den kanske inte direkt är prisvärd förstår jag, mycket av polestar performance sakerna den har såsom slutrör och polestar vinge m.m körs på kraftigt rabatterade priser till och från. Tex säljs hela paketet för dryga 60.000kr istället för 90.000. (Hjul, chassi-, insug/avgasrör- och interiör/exteriörtpaket.)
Min tanke är om jag får en mer prisvärd lösning om jag köper en XC60D5:a som rullat ca10.000mil för ca 250.000 kr och sedan lämnar in den för performance uppgradering?
Tar gärna emot spontana åsikter om denna bil som jag funderar på att köpa, för och emot.
Hälsningar
M.
#1416046
Går dessa delar att köpa lösa idag?
Visst, de finns med i broschyrer från då, men inte numera på exempelvis bilia.se vad jag kan se...
Jag har chassisatsen på min V60, toknöjd!
#1416146
Allt skall gå att få tag på som reservdelar men då är det avsevärt dyrare än så som det marknadsförts tidigare.
#1431169
Tack fjohan82 & Martin. Har väntat ett tag för att se om några fler annonser kommer ut på denna bil utan resultat, den verkar vara ganska ovanlig. Tycker ni den är okej prissatt ändå? Var ej tillräckligt snabb när Motala bilpartner sålde en för 330.00 som enbart gått 6000mil. Klart att en hundratusensedel är väldigt mkt pengar även om det var 14000 mindre mil på mätaren.
länk till bilen jag är sugen på: https://www.blocket.se/annons/orebro/vo ... _/93117102
är det förnuftigare att satsa på en vanlig D5:a?
Tack på förhand /Miguel
#1432687
BigMig skrev: lör 20 feb 2021, 13:38 Ja jag har snöat in totalt på den men håller med om att det är väldigt mycket pengar, jag har ej heller någon erfarenhet av hur mycket bättre/roligare denna modell är framför en vanlig R-design/Summum XC60.
Bara provköra då, testa istället för å sitta på forum👍
Dräneringen till panoramataket v90

Har för mig jag har sett här i forumet. […]

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]