Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1409779
Hade med gjort det själv på den bilen, sjuka påslag ibland. Sen är det inget fel på biltemas olja men för samma pris hade jag med beställt hem castrol eller liknande, känns bättre :)
av Solomon
#1409822
pellemando skrev: tor 29 okt 2020, 15:49 @Solomon, tack för tipset! Blir en dunk på väg hem!
Jobbig förpackning om 4l när man behöver mellan 5,6-5,9 l.
Ja jag brukar köpa 8l resten sparar jag till nästa år annars är lite jobbigt att om man köper en extra liter blir det 250kr.
av Lövet
#1409823
Solomon skrev:om man köper en extra liter blir det 250kr.
Halva priset https://www.oljemagasinet.se/index.php? ... Viskositet
av Lövet
#1409864
berrabus skrev:Med risk för att hoppa in i ett getingbo med en massa tyckanden och inga riktiga fakta, vad är det för fel på Biltemas olja?
Finns ju fördelar med Biltemas olja vs Castrol viewtopic.php?f=56&t=151221&p=1386771&h ... e#p1386771
Castrololjan har nog större effekt för ägarens nattsömn än för själva bilen. ;-)
Har fortfarande inte sett ett enda trovärdigt case där en motorskada orsakats av Biltemaolja. Annat än gubbar som "minsann vet" att Biltemas olja är skit finns inte så mycket tecken på att den skulle vara det. Den uppfyller ju alla specar som behövs.
av Erik Å
#1409865
Lövet skrev: tor 29 okt 2020, 19:51 Annat än gubbar som "minsann vet" att Biltemas olja är skit finns inte så mycket tecken på att den skulle vara det.
Är väl själv gubbe som är helt nöjd med Biltemas syntetolja, har åkt på den de senaste 30k.. :P
Biltema säljer en massa skräp men deras syntetolja och spolarvätska är helt okej :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1409876
dannesk skrev: tor 29 okt 2020, 00:11
fjohan82 skrev:En fundering i sammanhanget... Hur länge uppdateras mjukvarorna i Volvos bilar? Tänker på typ autobroms, Sensus-buggar etc.
Är det årsmodell som styr och att det upphör när bilen kan få Original Classic?
Osäker på när men vet iaf att Geartronic automaterna ifrån 2012 (om jag inte missninner mig) får uppdateringar (senast i vintras) samt även Sensus och motorerna. Classic är ju bara ett annat namn på service på bilar äldre än 6år.
Okej, då får man ställa detta mot att serva för ett lägre pris på egen hand..
V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Sökte runt och hittade det här, efter li[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]

Tackar