Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kruthus
#1407914
Jaha då har man skaffat sin första Volvo, slumpade sig att det blev en D5 från 2013.

Den väldigt välhållen och fri från skavanker men jag ska låta någon titt över styrningen som drar aningens åt höger i motorvägsfart och man måste lixom hela tiden styra lätt åt vänster. Vi har ganska grov vägbana med gatsten i kvarteret och det rister verkligen i ratten, tror ni det kan vara ett samband eller har det mer med åldern på bilen att göra?

Navigationen och radion är verkligen inte av senaste snitt och är otroligt sega, kan sånt ordnas med ny mjukvara?
Användarvisningsbild
av theodorkalin
#1407916
Kruthus skrev:Jaha då har man skaffat sin första Volvo, slumpade sig att det blev en D5 från 2013.

Den väldigt välhållen och fri från skavanker men jag ska låta någon titt över styrningen som drar aningens åt höger i motorvägsfart och man måste lixom hela tiden styra lätt åt vänster. Vi har ganska grov vägbana med gatsten i kvarteret och det rister verkligen i ratten, tror ni det kan vara ett samband eller har det mer med åldern på bilen att göra?

Navigationen och radion är verkligen inte av senaste snitt och är otroligt sega, kan sånt ordnas med ny mjukvara?
Välkommen, förmodligen är det bara hjulvinklarna som står fel så lämna in den för en fyrhjulsinställningBild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

av Kruthus
#1408506
Det räckte med en hjulinställning för att få ordning på bilen. Nu drar den inte åt någon sida längre och komforten över skarvar och ojämn vägbana är markant bättre.

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]