Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1407852
Hej!
Stänger du av med den sk on/off knappen stängs hela systemet o det blir svart.
Ljudet kan bara stängas ner . Bra om t.ex trafkmeddelanden skall höras.
#1407926
MartinS skrev:Vad är det mer som muteas menar du? Trafikmeddelanden går igenom för mig och telefonen fungerar som vanligt.
Jag tänkte mest på att trycka in på/stäng-knappen lite mer än ett kort tryck. Då stängs allt av.
Har dock inte kollat om det går ringa eller annat vare sig ett kort tryck eller lite längre tryck.

"Muta" stereon är det samma som att skruva ner ljudet. Det är inte att stänga av stereon.

Jag får väl nöja mig med att "muta" när jag vill stänga av. Fungerar telefon och det andra så är ju det bra.
#1407933
MartinS skrev:Varför är det viktigt att stänga av stereon?
Gammal vana!
Jag stänger alltid av allt jag inte använder. Lampor, datorn, teven, radion osv.
Jag har också för mig att den irriterar när den är igång fast jag inte lyssnar.
Men det är nya tider nu och då kanske man inte stänger av något längre. Fast egentligen borde allt stängas av som inte används med tanke på energiförbrukningen/miljön.
#1407935
linnar skrev:
dannesk skrev:Jo det står i manualen hur man stänger av mediasystemet på powerknappen som tidigare inlägg påpekat (som även sitter på alla andra stereoenheter) men vad är det som är så viktigt att kunna stänga av kontra vrida ner volymen när man kör bilen?
Som jag svarade de andra, den stänger av hela panelen. Vet inte om handsfree fungerar då och skall man ringa måste panelen sättas på igen och då går också radion igång igen.
Varför radion skall kunna stängas av? Det enklaste svaret är att ibland vill man ha den avstängd ;-)
Om man vill ha en taskig attityd kan man fråga sig varför man skall kunna lägga på luren efter ett samtal :-D
På min V50 stängs radion och CD'n av när man trycker in volymknappen.

Om den inte går att stänga av borde de ta med det i manualen så man slipper sitta och leta i timmar.
Vrid ner volymen och ljudet på radion/stereon är av, problem solved, står även i manualen som sagt. Förstår inte varför detta är ett så stort problem så förklara gärna?? Mediasystemet som är inbyggt i en modern bil hanterar radion, samtalen, CD-spelaren, navigationen, ljuduppspelningen osv. och har man telefonen kopplad via BT så stänger man av mediasystemet så slutar även det att funka, väldigt självklart som mycket annat och tror du får lära dig leva med detta. Du stänger väl inte av TV-mottagaren i en TV när du tittar på Netflix, DVD eller andra streamingtjänster?
#1407997
dannesk skrev:
linnar skrev:
dannesk skrev:Jo det står i manualen hur man stänger av mediasystemet på powerknappen som tidigare inlägg påpekat (som även sitter på alla andra stereoenheter) men vad är det som är så viktigt att kunna stänga av kontra vrida ner volymen när man kör bilen?
Som jag svarade de andra, den stänger av hela panelen. Vet inte om handsfree fungerar då och skall man ringa måste panelen sättas på igen och då går också radion igång igen.
Varför radion skall kunna stängas av? Det enklaste svaret är att ibland vill man ha den avstängd ;-)
Om man vill ha en taskig attityd kan man fråga sig varför man skall kunna lägga på luren efter ett samtal :-D
På min V50 stängs radion och CD'n av när man trycker in volymknappen.

Om den inte går att stänga av borde de ta med det i manualen så man slipper sitta och leta i timmar.
Vrid ner volymen och ljudet på radion/stereon är av, problem solved, står även i manualen som sagt. Förstår inte varför detta är ett så stort problem så förklara gärna?? Mediasystemet som är inbyggt i en modern bil hanterar radion, samtalen, CD-spelaren, navigationen, ljuduppspelningen osv. och har man telefonen kopplad via BT så stänger man av mediasystemet så slutar även det att funka, väldigt självklart som mycket annat och tror du får lära dig leva med detta. Du stänger väl inte av TV-mottagaren i en TV när du tittar på Netflix, DVD eller andra streamingtjänster?
Kommer man från en Värld där man absolut skall stänga av det man inte använder så är det konstigt eller ovant att inte stänga av.
Jo, jag stänger av allt där hemma jag inte använder. Teven stänger av sig själv om den inte jag gör det. Likaså "boxen" som är kopplad till teven stängs av automatiskt efter en stund om jag inte gör det själv, ett tryck på en knapp på fjärrkontrollen stänger av hela systemet. Om något står och drar ström när allt är avstängt vet jag inte. Datorn är kopplad till en grenkontakt med brytare. Datorn behöver en del kringutrustning och om jag bara stänger av datorn står kringutrustning och drar ström. Även en avstängd dator drar ström. Därför slår jag av strömmen på grenuttaget efter att datorn stängts ner. Allt slocknar, inget drar ström.

Vad det gäller bilen får man väl leva med att stereon inte skall stängas av men jag tycker det är konstigt.
#1408031
Jag tycker liknelsen med den inbyggda tv-tunern i tv’n var bra.

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]

Vågar jag köra?

Kan va flera saker men abs givare eller hjullager […]

Byta larmsiren.

Tack för det. :-)