Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DeaL
#1407567
Tänkte först V70 men nu när jag läst lite i trådar så tror jag siktet är inställd på en V60. Vilka motorer är att fördra? Vill ha automat och har läst powershift och något annat. Vilken ska man sikta på? Kör inte särskilt mycket och bryr mig inte om vilket drivmedel mer än att jag vill ha relativt låg skatt/försäkring. Annat man ska tänka på? Finns elbaklucka? Tänker just nu budget 100-150.
Tacksam för hjälp :-)
#1407569
En D3 MY14 eller MY15 får du in i din budget. D3 är en jättebra motor under dessa åren, och du får även en bil som är faceiftad, dessutom med mycket låg skatt. En diesel kräver dock någon lite längre åktur (~5mil) ibland för att kunna bränna rent partikelfiltret, så du är medveten om det.

Jag tror inte elbalucka finns till V60.
av DeaL
#1407571
Det var det jag var rädd för med diesel. Min far hade någon mindre diesel på sin V70. Den var riktigt fin tills han slutade köra längre sträckor ibland. Då fungerade den inte alls bra för honom. Som det är nu så kör jag inte längre än 1 mil någon gång egentligen. Så då faller diesel för mig just nu. Fleximotorerna då?
#1407572
Jag har tyvärr dålig/ingen koll på de mindre/billigare bensinmotorerna.
#1407576
I V60 fanns väl bara T4F som etanol?
Den har en Powershift-låda som kräver sitt underhåll...
av DeaL
#1407581
Ja nej det gör jag inte. Måste kännas rätt. Har en nyare bil som gått mindre nu så för att detta köp ska göras måste det kännas helt rätt. Därför jag börjat fråga här :)
Men just nu så känns det lite som att det kanske inte blir något. Blir för min del en bil för inte så mycket pengar tillbaka för att byta ner mig i årsmodell och öka miltal kraftigt bara för att man vill ha en Volvo :/

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]