Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

När man startar bilen så kommer det upp en bild i display som visar om man har dörr/baklucka öppen.
Bilen visar alltid att bakluckan är öppen men i övrigt märker man inte av något.

Sitter det någon sensor som jag inte hittar man kan rengöra?
Kabelbrott kanske?

Tack på förhand
Patrik
Eller kan det vara som jag trodde i början... Den visar bild på bilen när man startar och där ser bakluckan ut att vara öppen, så jag trodde den varnade för det. Men det var bara så bilen ritades och om den verkligen vill varna för öppen baklucka s lyser det orange runt bakluckan i displayen.
ridax skrev: mån 14 sep 2020, 11:35 Eller kan det vara som jag trodde i början... Den visar bild på bilen när man startar och där ser bakluckan ut att vara öppen, så jag trodde den varnade för det. Men det var bara så bilen ritades och om den verkligen vill varna för öppen baklucka s lyser det orange runt bakluckan i displayen.
Det är precis som du säger och jag har haft bilen över tre år utan att ha tänkt på detta. Det är alltså inget fel på bilen :)
Jordpunkt V70-12

Alternativt inkoppling är att ansluta till e[…]

Råd vid motortvätt

Har en 2024 Hybrid och jag har motor tvättat […]

Volvo 245 -85 som inte vill tända

Kollat att kamremmen sitter rätt? Häller[…]

Uppgraderade inatt via OTA och fördröjd […]