Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1402169
jag känner igen symptomet...hade liknande på V50:an...Bilia felsökte rätt länge och bytte olika saker...till slut konstaterades startspärren vara glapp.
byttes och funkade sedan.
#1402172
hej tack för svar. startspärren är något någon i bekantskapen tagit upp som ett eventuellt fel. Dum fråga, men är startspärr endast nyckelfel eller kan det vara fel på annan del ? Bilen står iaf på verkstad nu , få se vad de kan konstatera. Felet går inte återskapa i nuläget, bilen fungerade fint i morse också.
#1439791
Hej , i mitt fall bränslepump. Fick hosta upp 14k hos Bilia till slut. Oberoende verkstad kunde inte konstatera felet.
Uppenbarligen väldigt vanligt förekommande fel, men för bra intjänning för att Volvo ska vilja återkalla.
#1439801
14 000, jösses. Bilia ville ha ca 8000 till en V60 T4 jag hade innan, köpte en som rullat under 5000 mil på bildelsbasen så fick en helt ok Svensson mekaniker i området jag jobbar byta den. Summan blev ca 4000 :)
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]