- sön 13 sep 2020, 23:46
#1401926
Fördel med OWL/IPF LED som ger vettig och skarp ljusbild är bredden dom ger för hellre att se älgen 50m fram 20m åt sidan man måste reagera mot direkt än renen 1km fram mitt på vägen man kan ta hand om senare. Längd fixar man med riktiga extraljus/ramp då helljuset aldrig kan klara av just detta på godkänt sätt. Sekundärt så får man bättre harmoni med ljustempen i halvljuset och ev parkeringsljus om man har bytt till LED där av mera kallvit natur. Även obefintlig tändtid är viktigt då man behåller ljustutan som alltid försvinner med xenon och kan snabbt tröttnar på segheten dessa erbjuder som extrautrustning oavsett "snabbstart" eller segstart,lägg därtill att transientskydd krävs vid xenon om man inte gillar att sabba dyr elektronik. Xenon var vad som gällde innan LED var moget, nu är xenon bara för dom närmast sörjande som inte är med i matchen om man säger så då man aldrig kan ersätta riktiga extraljus/ramp med xenon i helljus.
"Been there done that" om man säger så med xenon för herrans massa år sedan.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..