Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1395988
frippe64 skrev:Bilen är prissatt 179.500... 169.500... 159.500... 139.500... undrar vad han betalade för den...
Gasbilar är tämligen oattraktiva begagnat på grund av högre felfrekvens, osmidigt att tanka, inga större skattefördelar, högre besiktningskostnader och försämrat bagageutrymme. De är helt enkelt svårsålda.
av III
#1396057
Lövet skrev: tis 11 aug 2020, 10:41
frippe64 skrev:Bilen är prissatt 179.500... 169.500... 159.500... 139.500... undrar vad han betalade för den...
Gasbilar är tämligen oattraktiva begagnat på grund av högre felfrekvens, osmidigt att tanka, inga större skattefördelar, högre besiktningskostnader och försämrat bagageutrymme. De är helt enkelt svårsålda.
Så är det, samt allt meck med gastankarna. Dels för besiktningen dels för dess livslängd. Byte är väl extremt dyrt och nödvändigt vad det lider. Är det inte så att tankarna bara har en viss livslängd och måste bytas eller skrota bilen? Jag hade undvikit gasbil som privatperson. Googla livslängd gastankarna personbil så kommer en del artiklar upp.
#1396286
Gasol i en biogasbil?
Visste inte att det funkar...
Det är väl tvärt om som bilen flyger i luften..?
#1396317
Gasol får väl tankarna att explodera? Jag hade en gas-Passat som tjänstebil 3 år. Vid servicen efter ca 2,5 år upptäcktes att tänkarna var rostiga. Kostade(inte mig) över 20’ att byta. Off topic så upptäcktes vid samma service att motorn höll på att rasa. Kostnad 60’. Jag fattade/brydde mig aldrig om vem som till slut betalade kalaset. Det slutade på 83 eller 86’.
#1396470
fjohan82 skrev:Gasol i en biogasbil?
Visste inte att det funkar...
Det är väl tvärt om som bilen flyger i luften..?
Nej du har helt rätt. det funkar inte. Det är olika konstruktioner. Mitt inlägg var mer menat som ett allmänt inlägg om gasdrift. När jag tänkte det så var det tydligt, men när jag läser det som jag skrev så förstår jag att det inte framgår alls. :-)
Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]

Lägg gärna ut en bild från samma v[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det? Som jag ser de[…]