Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
#1396676
Erik Å skrev: lör 15 aug 2020, 22:16 Jag köpte Stabilus hos bildelaronline24.se sist. Har för mig att det stod Stabilus på mina originalfjädrar (V70 mk 1 -00).
Däremellan testade jag Biltemas gasfjädrar, de tappade trycket efter blott ett år och var dessutom nån millimeter för långa. Fick ta kullederna från de gamla för att få dit dem..
Kolla runt på trodo.se, vparts.se och skruvat.se också. Jag skulle själv inte köpa något annat än "premium" eller "2-års garanti" och helst något välkänt märke.
Tack! Blev vparts original Volvo ersättare:
20060201

Någon som har monteringsanvisningar för dessa?

Edit: fann lite info att bara hålla luckan öppen med hjälp och bänd ut gasfjädrarna med en skruvmejsel (tejpa den så du inte repar) sen montera de nya.
av Dieselvolvo
#1570552
[/quote]

tror det är denna : https://vparts.se/se/gasfjader-baklucka ... typ-1.html som ovan-personen köpt. så det bör vara samma? om det gäller V60
[/quote]
Stämmer! Dock fann jag Original Stabilus för mindre pengar. Ej monterade ännu. I efterhand så kom jag på att jag kanske skulle köpt 530N, istället för 490 som det ska vara....de kanske håller lite längre....menmen, nu går de ett par år till :)

Reparationer på burk ska du hålla dig […]

km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]

Samma prylar 850/v70?

Elhissar vetefan.. Skenorna och motorerna bör[…]

V70 motor till 850

Finns väl knappt en bult som är lika p&a[…]