Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1390508
Har ett väldigt irriterande knarrande ljud som kommer någonstans från handsfacksområdet, i instrumentpanelen verkar det som.
Jag har sökt litegrann på nätet och funnit att det kan vara väldigt svårt att lokalisera, att det kan låta som om det kommer från andra ställen.
Jag har testat ta loss kåpan vid backspegeln men ljudet ändras inte.
#1390518
Jag har slutat att bry mig om att min V60 knirrar och knarrar lite varstans. Köpte min ny hösten 2018 och den var tyst i ca 3 veckor. Sen började det komma lite knirr på flera ställen. Hade den inne en gång just för missljud i området kring handskfacket. Var borta en dag eller två sen kom det igen :-D . Vintertid är den i stort sett fri från missljud i inredningen. Det är på sommaren som det kommer när allt blir uppvärmt. Var precis likadant med V40:n jag hade tidigare, årsmodell 2015. Nu orkar jag som sagt inte bry mig om det, höjer stereon lite så slipper jag höra det :-D. Åkte i en helt ny V90 i prisklassen 600 000 och jag hörde knirr i den också. Jag är otroligt nöjd med v60:n men Volvo har en bit kvar innan de når premium, i alla fall när det gäller missljud i inredningen.

/ Niclas
#1416504
Har fortfarande kvar problemet, det spelar Ingen roll om det är kallt eller varmt. Kollade listen vid defrosterutblåset och den är hel och sitter fast hårt. Försökte även spraya lite silikon vid listen men det gjorde ingen skillnad. Någon med några fler tips?
#1416731
På min 2016 XC60 sprack brädan i limningen, var bara till att byt ut för att få tyst på eländet. Sedan har det förekommit att baksidan "gnager" mot vindrutans nederkant och orsakar ett knirrande ljud, det kan ibland elimineras genom att pressa ner en slang mellan rutan och instrumentbrädan.

Har inget vinande ljud i min V60 T8 2022 eller i f[…]

Löste sig. Tydligen hade förre ägar[…]

Foliera mittkonsolen V60

hehe ja så är det, pengarna rinner iv&a[…]

Testade bakluckan på min -99'an med biltemas[…]