Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ceddan9
#1389306
fjohan82 skrev:Åk tillbaka till handlaren, be att de mäter upp batteriet.
Är det dåligt ska det bytas, börjar du ladda ett halvkasst batteri nu kommer du få slanta upp för ett nytt själv inom en framtid...
Vi har ju Volvo selekt garanti, så vi kör en vecka så tar vi kontakt med volvo och då får dom fixa det. Då får vi se vad dom hittar på....kanske nytt batteri?!
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1389317
ceddan9 skrev: tis 07 jul 2020, 17:22
fjohan82 skrev:Åk tillbaka till handlaren, be att de mäter upp batteriet.
Är det dåligt ska det bytas, börjar du ladda ett halvkasst batteri nu kommer du få slanta upp för ett nytt själv inom en framtid...
Vi har ju Volvo selekt garanti, så vi kör en vecka så tar vi kontakt med volvo och då får dom fixa det. Då får vi se vad dom hittar på....kanske nytt batteri?!
Det låter bra.
Ja man säljer inte medvetet en bil med kasst batteri från en så pass stor kedja, så det bör de byta om det visar sig vara dåligt.
av berrabus
#1389367
Kan nog bli så om bilen står ett tag. När jag köpte min klagade den på låg batterispänning och när jag hörde av mi gtill firman där jag köpt den sa dem att kör ett par veckor och är det inte borta då så byter vi batteri.
1 vecka senare försvann det och hann inte komma tillbaks under det året jag hade bilen.

EDIT: Status för S/S klagade alltså på låg batterispänning
av Heppere
#1393291
Har testat att ladda huvudbatteriet över natten samt en 2h bilfärd på landsväg/motorväg dock gör det ingen skillnad, s/s funkar ändå inte. Bilen har rullat ca 14000 mil. Tror ni det kan vara dags för byte av huvudbatteri eller är det stödbatteriet som behöver bytas?
av Farbrorn01
#1393308
Heppere skrev:Har testat att ladda huvudbatteriet över natten samt en 2h bilfärd på landsväg/motorväg dock gör det ingen skillnad, s/s funkar ändå inte. Bilen har rullat ca 14000 mil. Tror ni det kan vara dags för byte av huvudbatteri eller är det stödbatteriet som behöver bytas?
Det kanske är avaktiverat via dator av ex tidigare ägare så att den inte stannar.

Till andra bilmärken går det att göra det.


Skickat från min HD1903 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1393316
@Farbrorn01, Enda sättet var väl på Volvo att sätt en enhet i ord uttaget för att spärra s/s? Sen måste man väl köra blandat stad och landsväg för att få det att lira, räcker inte alltid till ändå verkar det som. Men ja har man laddat fullt vill man ju att det ska komma igång snart
Användarvisningsbild
av torbjorn_75
#1393319
Vad står det i menyerna under My Car > Drive-E > Start/Stop?

Prova att koppla bort kontakten till BMS en stund. #960279
av Farbrorn01
#1393388
Micce1980 skrev:@Farbrorn01, Enda sättet var väl på Volvo att sätt en enhet i ord uttaget för att spärra s/s? Sen måste man väl köra blandat stad och landsväg för att få det att lira, räcker inte alltid till ändå verkar det som. Men ja har man laddat fullt vill man ju att det ska komma igång snart
Vet ej hur det går att manipulera på Volvo men med VIDA eller vad det heter borde det gå att stänga av men jag vet ju ej.

Det är lätt att göra på vw koncernenens bilar iaf.

Skickat från min HD1903 via Tapatalk

av Heppere
#1393436
Farbrorn01 skrev:
Heppere skrev:Har testat att ladda huvudbatteriet över natten samt en 2h bilfärd på landsväg/motorväg dock gör det ingen skillnad, s/s funkar ändå inte. Bilen har rullat ca 14000 mil. Tror ni det kan vara dags för byte av huvudbatteri eller är det stödbatteriet som behöver bytas?
Det kanske är avaktiverat via dator av ex tidigare ägare så att den inte stannar.

Till andra bilmärken går det att göra det.


Skickat från min HD1903 via Tapatalk
När jag köpte bilen tidigare i våras så fungerade det. Slutade att funka strax innan sommaren.
av Heppere
#1393438
torbjorn_75 skrev:Vad står det i menyerna under My Car > Drive-E > Start/Stop?

Prova att koppla bort kontakten till BMS en stund. #960279
Något i stil med att batteriets temp inte är uppnått, kommer upp även efter att jag har kört en stund.

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]