Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spicata
#1386818
Jösses vad mycket info det kom upp vid en koll på bilnumret i Car.info
Nästan så man inte tror på allt som står.
Är det uppgifter att lita på?

Tänkte bara på en sådan sak som Four C som tydligen ska finnas. Det fanns ingen sådan information vid köpet, men det nämns som ett paket enligt Car.info i alla fall.

Nästa fråga, vad sjutton är det till för? :-)
av UnleashFusion
#1386895
Spicata skrev: tis 23 jun 2020, 22:46 Jösses vad mycket info det kom upp vid en koll på bilnumret i Car.info
Nästan så man inte tror på allt som står.
Är det uppgifter att lita på?

Tänkte bara på en sådan sak som Four C som tydligen ska finnas. Det fanns ingen sådan information vid köpet, men det nämns som ett paket enligt Car.info i alla fall.

Nästa fråga, vad sjutton är det till för? :-)
Jag skulle inte förlita mig helt på car.info. Vissa information är fel, speciellt dessa extra tillval/utrustningar utöver "utrustningsnivån : kinetic, momentum, summum, r-design)!". vid köp skulle jag hellre få det på svart och vit på VAD bilen är utrustad med(om det är via handlare bör du kunna få själva "fullständig lista på vad bilen är utrustad med".

gick in själv på Car.info och skrev in mitt regnummer" och angående kollumn "Paket", skulle jag ignorera, den är missvisande och stämmer inte.

exempel ur car.info: "Paket"
Summum | Executive - denna stämmer.
Teknik: High Performance Sound System(stämmer) | Intelligent Driver Information System(har ej på bilen) | Clean Zone (fanns inte till V70 t.ex.)| Four-C (denna var tillval) men har inte.

Four C- är en funktion/utrustning från äldre-modell så fanns det knapptryckning där stötdämparna justerade efter vilken av alternativ du ville åka på: comfort, dynamic/sport eller något annat till(fanns bara 3 val). I dom nyare bilarna är det via displayen skulle jag gissa på.
Användarvisningsbild
av Spicata
#1386903
Får helt enkelt kolla upp imorgon, eller hos min lokala volvo verkstad nästa vecka.
Tack! :-)
Byta IAM i Volvo v50 -07

Hej ! Sitter en begagnad IAM i bilen som få[…]

Bromsljus

Hurvida man egentligen får eller inte ska ja[…]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa ga[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Använd Vparts guide för att mäta br[…]