Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1386309
Hej, har en V 60 2011 D 3 (163 hk)
Förra veckan så hände det något med torkarna fram, de gick igång på högsta hastighet, utan att jag aktiverat dom, dom gick en stund, sen bytte hastighet sen till sist intervall, sen stannade dom, går ej få igång med spak eller regnsensor
Provade byta torkarmotor på verkstad, då den felkod kom, utan resultat, åkte och uppdaterade till senaste mjukvara på Volvo verkstad, tog 40 min att uppdatera, men även detta utan resultat,
Vi läste ut felkoder, regnsensor OK! men en lustig felkod att det är batterisyra i kablage/signalhorn till larmet
Någon som hört talas om detta tidigare? Vad gör man?
Eller varit med om liknande fel? har googlat en massa med´n hittar inget som stämmer in
Mycket tacksam för hjälp/svar
/Uppgiven Volvo ägare...
#1386315
Ok,Tack! mm men det lustiga är ju att dom rätt som det är "hoppar" igång och går ca 10-15 min sen stannar dom, men kanske kan vara så, då knappen till regnsensorn, lampan på knappen tänds i någon sekund men slocknar igen, det kommer inte upp i display att regnsensor är på, det "klickar" till lite under ratten precis som att den vill starta....
#1386318
Låter som att något är glappt inne i spaken, vid kontakterna, då kan det bli så.
Det är ju absolut ingen garanti, men då du har gjort så mycket annat ser åtminstone jag detta som en rimlig orsak till problemet.
#1386328
För dagen kan du ju knacka på den med handtaget på en skruvmejsel, se om det ändrar beteénde, gör ju inget om den ändå ska bytas
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]