Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1384818
D4 är en beprövad motor, har funnits ett tag i olika versioner, pålitlig, men lite törstig.
Gällande bal.axlarna är det ett fabrikationsfel från fabriken i Skövde, är väl ingen fan av den motorfamiljen.. med alla jevla kampanjer på egr mm... :-(
#1384821
halvgute57 skrev: fre 12 jun 2020, 12:39 D4 är en beprövad motor, har funnits ett tag i olika versioner, pålitlig, men lite törstig.
Gällande bal.axlarna är det ett fabrikationsfel från fabriken i Skövde, är väl ingen fan av den motorfamiljen.. med alla jevla kampanjer på egr mm... :-(
Vad tycker du om T5 VEA?
Har du skruvat i någon T5 VEA?
#1384822
halvgute57 skrev:D4 är en beprövad motor, har funnits ett tag i olika versioner, pålitlig, men lite törstig.
Gällande bal.axlarna är det ett fabrikationsfel från fabriken i Skövde, är väl ingen fan av den motorfamiljen.. med alla jevla kampanjer på egr mm... :-(
Har ju haft båda motorerna nu, tidigare V40 Vea D4 och nu T5 Vea.
T5an är betydligt trevligare och framförallt tystare och mjukare i gång. Hade som de flesta andra problem med egr o t-map på d4an. Lite därför jag sålde den då jag flyttade och har närmre till jobb, skulle nog inte dröja till nästa egr problem om jag behöll den.
Har lite vinande från T5an men kommer snart få den åtgärdad och enligt Volvo är den senaste versionen från i vintras en permanent lösning på vinande. Om inte så bör ju den tillhöra reservdelsgarantin.

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]