Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1381149
Hej,

Har ända sedan jag köpte min V60 T6 -16 haft problem med handsfree telefonsamtal. Volymen är skiftande under pågående samtal. Har max volym uppskruvad både på bilen och telefonen. Under pågående samtal så kan ljudet var ok volym för att sedan bli så lågt att jag inte hör vad motparten säger och sen kan det bli ok igen och lågt igen. Så håller det på under pågående samtal. Bilen var för lite drygt en vecka sedan inne på Volvo för service. Då hade den alla dom senaste uppdateringarna vad gällande mjukvaror så inget uppdaterades. Någon här som varit med om liknande problem?
#1381154
Jag. Ibland hör man inte ens när signalerna går fram, ibland är det galet högt. Klagade för ett tag sen, och då uppdaterades icm/ihu men det hjälpte inte. Har sorterat in det under volvo-feature.

V60 -15
#1381186
Jag kör med Android. Ska in den 10/6 för uppdatering av ihu.
Vet inte om det sitter samma grejer hårdvarumässigt som i din @frippe64. Din är ju en -12 medan min är en -16. Volvo kanske bytte lite grejer i samband med faceliften.
Har läst på en dela andra forum och det verkar vara fler som upplever dessa problem och dom verkar ha modeller efter faceliften. När jag gjorde servicen så så min tekninker att jag redan hade de senaste mjukvarorna. Pratade med honom nu igen och då kom han fram till att det nog finns en uppdatering till själva ihu som inte görs på 2.0 service. Så den skall slängas in den 10/6 så får vi se vad som händer efter det.
Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]

Brainys V60

Toppen, tack! Just nu är tanken bilbyte till[…]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel til[…]

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]