- sön 05 apr 2020, 15:14
#1373212
Håller på med retrofit av det digitala klustret i min S60 och har insett att det instrumentet jag testade från min förra V60 funkade direkt, så min tanke är att köpa en ersättare till donatorn istället för att jaga fler till min bil.
När det gäller retrofit så verkar det ju vara ganska kinkigt vilket kluster man kommer över, men hur är det med dom modernare bilarna som har digitalt kluster från fabrik, behöver jag anpassa lika mycket där eller räcker det att se till att man har en som är från en fwd automat?
Donatorn är isåfall en V60 D4 VEA Automat -16. Vilka egenskaper måste matcha?
Detta kommer t.ex från en V60 D3 automat -16, men verkar ha gamla växellådan
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... rice&asc=1
Min spontana tanke är att det borde funka, eller?
När det gäller retrofit så verkar det ju vara ganska kinkigt vilket kluster man kommer över, men hur är det med dom modernare bilarna som har digitalt kluster från fabrik, behöver jag anpassa lika mycket där eller räcker det att se till att man har en som är från en fwd automat?
Donatorn är isåfall en V60 D4 VEA Automat -16. Vilka egenskaper måste matcha?
Detta kommer t.ex från en V60 D3 automat -16, men verkar ha gamla växellådan
https://www.bildelsbasen.se/se-sv/Volvo ... rice&asc=1
Min spontana tanke är att det borde funka, eller?
Tesla Model 3 LR AWD MY2020 - Tidigare: Passat Alltrack 2.0 TDI MY18, V60 D4 Summum MY16, S60 D5 Summum MY11, Audi A4 2.0 TDI Proline MY09, V70 2.0F Momentum MY09