Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kena
#1377454
Hej! Jag är ny med en likadan bil och har precis kört igång appen. Något jag saknar i appen är en "tankmätare" för batterispänning. Lite småviktigt tycker jag om man har många korta körningar och kanske behöver sätta batteriet på laddning så värmaren funkar när man ska ha bilen dagen efter tex.
Skulle vara bra om fler än jag använder mailfunktionen i appen och skickar in ett förslag så kanske det går att få (om det är möjligt)med i framtida uppdatering?
av LasseW
#1377471
VOC Service Erfordras innebar för mig batteribyte i VOC, sedan efter ytterligare 9 mån när felet uppkom på nytt så bröts hela ”telefonenheten” samt batteriet. Dock betalade jag endast det första batteribyte. Första bytet motiverades med att jag kör för lite (~1500 per år)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1377896
Pellebob skrev:
Pellebob skrev: tis 07 apr 2020, 21:00 Kravlade ner i dag i sittbrunnen på passagerar sidan för att komma åt säkringar till höger dörrar under handsfack efter tips från en bilmek,var ett helvete o komma åt när man inte kan ha dörren öppen. Kollade bägge säkringar för höger dörrar och bägge var hela . Smocka tillbaks dom o å låste bilen, då blinkade det till ock backspegel åkte in. Felmeddelandet på VOC är borta och dörrar går att öppna,hoppas norsk reset är permanent återstår att se.
Då helt plötsligt så började dyka upp samma meddelande om VOC igen ett par gånger,sen var höger sida helt död igen. Norsk reset funkade inte denna gång.Har läst i forumet att felmeddelandet på VOC kan bero på dåligt batteri på VOC,men det borde ju inte slå ut det andra , men de går hand i hand förs det ena sen det andra.???
Du har som sagt garanterat kabelbrott i dörren, inget med VOC att göra. Åk till en annan verkstad, morsan lämnade in sin till Brandt som lagade kablarna för en billig peng. Sätt dig i bilen när det är mörkt med motorn igång så ser du att belysningen till fönsterhissen är mörk. Har du tur så kan du får den att blinka till när du flyttar dörren sakta fram och tillbaka, då funkar allt som det ska igen tills det slocknar igen.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk



av Pellebob
#1378010
svergie2 skrev: mån 04 maj 2020, 07:27
Pellebob skrev:
Pellebob skrev: tis 07 apr 2020, 21:00 Kravlade ner i dag i sittbrunnen på passagerar sidan för att komma åt säkringar till höger dörrar under handsfack efter tips från en bilmek,var ett helvete o komma åt när man inte kan ha dörren öppen. Kollade bägge säkringar för höger dörrar och bägge var hela . Smocka tillbaks dom o å låste bilen, då blinkade det till ock backspegel åkte in. Felmeddelandet på VOC är borta och dörrar går att öppna,hoppas norsk reset är permanent återstår att se.
Då helt plötsligt så började dyka upp samma meddelande om VOC igen ett par gånger,sen var höger sida helt död igen. Norsk reset funkade inte denna gång.Har läst i forumet att felmeddelandet på VOC kan bero på dåligt batteri på VOC,men det borde ju inte slå ut det andra , men de går hand i hand förs det ena sen det andra.???
Du har som sagt garanterat kabelbrott i dörren, inget med VOC att göra. Åk till en annan verkstad, morsan lämnade in sin till Brandt som lagade kablarna för en billig peng. Sätt dig i bilen när det är mörkt med motorn igång så ser du att belysningen till fönsterhissen är mörk. Har du tur så kan du får den att blinka till när du flyttar dörren sakta fram och tillbaka, då funkar allt som det ska igen tills det slocknar igen.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
Vet du ifall kabelbrottet var i kontaktstycket mellan dörr ock kaross eller var det i dörren. Hade hon problem med fram o bakdörr som jag.För tillfället så fungerar allt som det ska , känns som att man vill hitta felet medans dörrarna går att öppna.Blir ett h-vete att felsöka om felet blir permanent.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1378052
Pellebob skrev:
svergie2 skrev: mån 04 maj 2020, 07:27
Pellebob skrev: Då helt plötsligt så började dyka upp samma meddelande om VOC igen ett par gånger,sen var höger sida helt död igen. Norsk reset funkade inte denna gång.Har läst i forumet att felmeddelandet på VOC kan bero på dåligt batteri på VOC,men det borde ju inte slå ut det andra , men de går hand i hand förs det ena sen det andra.???
Du har som sagt garanterat kabelbrott i dörren, inget med VOC att göra. Åk till en annan verkstad, morsan lämnade in sin till Brandt som lagade kablarna för en billig peng. Sätt dig i bilen när det är mörkt med motorn igång så ser du att belysningen till fönsterhissen är mörk. Har du tur så kan du får den att blinka till när du flyttar dörren sakta fram och tillbaka, då funkar allt som det ska igen tills det slocknar igen.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
Vet du ifall kabelbrottet var i kontaktstycket mellan dörr ock kaross eller var det i dörren. Hade hon problem med fram o bakdörr som jag.För tillfället så fungerar allt som det ska , känns som att man vill hitta felet medans dörrarna går att öppna.Blir ett h-vete att felsöka om felet blir permanent.
Aha är det både fram och bakdörr samtidigt? Det förstod jag inte, ursäkta mig. Då känns det genast mer knepigt om det kommer samtidigt på båda dörrarna, hon hade bara problem med förardörren och det var kablarna I slangen mellan dörren och bilen som var av vad jag förstod.

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk

av Pellebob
#1378063
svergie2 skrev: mån 04 maj 2020, 20:36
Pellebob skrev:
svergie2 skrev: mån 04 maj 2020, 07:27 Du har som sagt garanterat kabelbrott i dörren, inget med VOC att göra. Åk till en annan verkstad, morsan lämnade in sin till Brandt som lagade kablarna för en billig peng. Sätt dig i bilen när det är mörkt med motorn igång så ser du att belysningen till fönsterhissen är mörk. Har du tur så kan du får den att blinka till när du flyttar dörren sakta fram och tillbaka, då funkar allt som det ska igen tills det slocknar igen.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
Vet du ifall kabelbrottet var i kontaktstycket mellan dörr ock kaross eller var det i dörren. Hade hon problem med fram o bakdörr som jag.För tillfället så fungerar allt som det ska , känns som att man vill hitta felet medans dörrarna går att öppna.Blir ett h-vete att felsöka om felet blir permanent.
Aha är det både fram och bakdörr samtidigt? Det förstod jag inte, ursäkta mig. Då känns det genast mer knepigt om det kommer samtidigt på båda dörrarna, hon hade bara problem med förardörren och det var kablarna I slangen mellan dörren och bilen som var av vad jag förstod.

Skickat från min Galaxy S20+ via Tapatalk
Fram och bakdörr ,backspegel inget blink vid låsning endast blink vid upplåsning. VOC Larmar om öppet fönster på passagerar plats fast det är stängt. Börjar med VOC kräver service sen kommer resten med ett brev som posten och höger sida är död.

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Söker köpråd - XC90 V8

Gamla xc90is kan bli riktigt dyra att hålla […]

Om du bara vill fixa snabbt. Så polera med[…]