Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av batmac
#1372998
Försöker ge mig på att byta låskistan men lyckas inte lista ut hur tusan man får bort handtaget. På framdörren finns den gummiplupp som döljer en torx-skruv som alla videos säger, men bak finns inte denna utan på typ samma plats sitter en plast "skruv" med spår för flatmejsel. Den går att vrida i två lägen. Jag tänkte att man skulle vrida den och sedan bända ut handtaget men det vill sig inte och jag vill inte ta i för mycket

Någon som vet med säkerhet hur man gör? Hade varit guld att få ett snabbt svar då jag sitter med detta i ett lånat garage här och nu, och mitt sökande ger mig inget :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1373008
Sitter väl i stort samma som här på V70II, guiden fungerade på en V50 för mig iaf viewtopic.php?t=111125&f=56

Sen dessa med





Användarvisningsbild
av batmac
#1373013
@Micce1980, Nej det är dessa guider jag följer, stämmer inte för bakdörr på s60. Men jag hittade fanskapet till slut, hålet var bakom dörrlisten :)

Edit* Ah, missade sista filmen. Ja precis så var det.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1373019
batmac skrev: lör 04 apr 2020, 12:58 @Micce1980, Nej det är dessa guider jag följer, stämmer inte för bakdörr på s60. Men jag hittade fanskapet till slut, hålet var bakom dörrlisten :)

Edit* Ah, missade sista filmen. Ja precis så var det.
Nej jag hittade sista filmen av en händelse så klistrade in den illa kvickt i efterhand :-D

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]