Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av McQueen
#1372885
Se mitt filmklipp vid länken här nedan. Inifrån kupén luktar det som när kol indränkt med tändvätska brinner. Är en D3-motor i en S60 från 2011. Tog en bild där det ser fuktigt ut – omkring injektorerna (?).

Bilagor
IMG_3750.JPG
IMG_3750.JPG (613.51 KiB) Visad 1384 gånger
av berrabus
#1372923
Kol indränkt med tändvätska, luktar precis så om dieselvärmaren när den är igång.
Testa att stänga av auto på den och se om det blir ngn skillnad.
av klacken
#1372925
Dieselvärmaren kan du glömma,du har ju läkage någonstans,syns ju klart å tydligt. Försök torka rent överallt så du ser var det läcker sedan.
Användarvisningsbild
av McQueen
#1372927
berrabus skrev:Kol indränkt med tändvätska, luktar precis så om dieselvärmaren när den är igång.
Testa att stänga av auto på den och se om det blir ngn skillnad.
Fick det rådet när jag skrev om detta för några veckor sedan, men den har hela tiden varit avstängd. Inte stått på auto.
Användarvisningsbild
av McQueen
#1372935
Larslars skrev:ser det inte blött ut nere vid injektor oten?
IMG_091A0766B0CB-1.jpg
IMG_091A0766B0CB-1.jpg (81.67 KiB) Visad 1299 gånger
f
Jo, och där jag har ringat in med rött ser det torrt ut på motsvarande ställe närmare kameran. Vad tyder det på? Finns tätning som går att köpa separat till varje injektor? Men varför dessutom fuktigt vid slangen...?
av Larslars
#1372937
slangarna är för returbränsle från spridarna och där finns en tätning.
tror inte det läcker vid spridaren/röret, det har nog "fuktat" över.
om möjligt så torka helt rent ( sprit , startgas , brakecleaner eller nåt) och sen starta och se om du kan se var det läcker någonstans.
av Larslars
#1372974
ja det där ser ut som om det är returbränsleledningen som läcker.
är väl en o-ring på spridaren/i ledningen som börjat läcka.
verkar vara rätt del du köpt.

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]