Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s60r
#1370019
Får inte mitt internet i bilen att fungera längre, med SIM-kort i handsfacket.
Brukar köra Internet radio, men nu har det inte fungerat på några veckor.
Har en -17, och brorsan en -14 som det inte heller fungerar på.
Någon som har samma problem, och löst det?
SIM-korten fungerar att köra i mobilen, så det är inte fel på dem och har testat Halebop och Tele2 kort.
#1370371
Jag kommer inte ihåg exakt nu, men Problemet ligger troligtvis i TEM/PHM-styrenheten alternativt CEM och kan avhjälpas med ny uppgradering. Kommer inte ihåg vilket, men en Volvo-ÅF borde kunna ge dig ett kostnadsförslag som ligger inom rimliga gränser.
#1371093
min v40 -15 har börjat strula det senaste, kör alltid tunein på hög kvalitet utan problem men nu har den börjat tappa internetuppkopplingen flera gånger per resa. hela internet delen i sensus hänger sig också när det väl läggar av..
Användarvisningsbild
av nikliz
#1371096
Har samma problem sedan ett par veckor tillbaka, alltid fungerat perfekt med TuneIn, men som tidigare nämner efter ca 30 sekunder eller en minut, kopplar den ned, (gula pilen snurrar konstant).

Hur är det möjligt? :bored:

V60 D4 AWD 2015
av zel
#1371752
theodorkalin skrev: mån 23 mar 2020, 15:43 Kanske har att göra med belastning av nätet nu under coronatider?BildBild

Skickat från min SM-G986B via Tapatalk
Nja :D Min började strula V9 typ. Vi var på väg till Sälen och jag hade svårt att hitta täckning alls. På väg tillbaks så hittade man täckning, men tappar den ofta, typ 3-4 gånger i timmen om inte mer. Det är inte så att det går segt, modemet tappar 3g signal helt.

Denna typen av sensus är väl för gammal att få OTA uppdateringar?
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]