Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1383775
Jag har fått tillbaka bilen .Volvo konstaterade att EGR-kylet var trasigt, vilket jag sett stämde. bilen verkar ta lite vatten fortfarande Volvoverkstan fyllt på glykol 2gånger Men jag har inte kört så mycke med bilen efter rep. mindre än 100 mil. Tror inte detta är avslutat ännu tyvärr. :-(
#1385167
Ja det var inget problem,men tyvärr början på bekymmer med att kylsystemet började krångla fattades vatten i exptank samt blev värre över tid bilen inne på verkstad en längre tid sedan byttes värmeväxlare till egrsystemet ut. Fungerar inte bra ännu fattas lite kylväska efter ett tag. :bored:
#1385186
upfswe skrev: lör 13 jun 2020, 23:56 Hade bilen inne för återkallelsen r29947 i januari, idag såg jag slangar hänga lösa när jag skulle tvätta bilen.
Frågan är vad mer dom har missat?
Tycker sådana är så efter service kan sitta sådär. De är nog rätt pressade tidsmässigt att hinna med dessa åtgärder så det går nog undan
#1385192
På min brors hade dom misslyckats spänna en slangklämma på nån av samma slangar. Som tur var upptäcktes det innan större problem uppstod.
På min bil misslyckades man få till en tätning till oljekylaren vid senaste balansaxelbytet, med totalt nersölat underrede som resultat. Tur att jag såg oljedroppet innan nån långfärd.

Hur i hela friden ska man bära sig åt f[…]

Stigande tomgång.

B230fb, 940 91.a. Inga felkoder och ingen lampa.

En ny motor i snitt var 15000 mil... Det blir int[…]

Motorlampan tändes för några dagar[…]