- tor 12 mar 2020, 15:47
#1369348
@PVbergqvist,
Jag ser att du skrivit såhär i en annan tråd igårkväll och det var antagligen menat som svar till mig i denna tråden?:
"Bilen står påvolvo svårt att komma åt? Fösäkringsbolaget tror ochså på egrkylet men nu har de kört nio mil med bilen trasig enligt on call. Så nu är nog motorn trasig med!?"
9 mil är kanske vad verkstan tyckte behövdes för att bilen skulle visa symptom, jag kan hålla med om att det låter långt. Skulle det visa sig vara EGR-kylaren som läcker så -tror- jag inte maskinen tagit någon skada av att några deciliter kylarvatten gått igenom den. Skulle dom däremot kört den tom på kylarvätska vid provkörningen så är läget såklart ett annat.
Har du pratat med verkstan bilen står på idag?
Jag ser att du skrivit såhär i en annan tråd igårkväll och det var antagligen menat som svar till mig i denna tråden?:
"Bilen står påvolvo svårt att komma åt? Fösäkringsbolaget tror ochså på egrkylet men nu har de kört nio mil med bilen trasig enligt on call. Så nu är nog motorn trasig med!?"
9 mil är kanske vad verkstan tyckte behövdes för att bilen skulle visa symptom, jag kan hålla med om att det låter långt. Skulle det visa sig vara EGR-kylaren som läcker så -tror- jag inte maskinen tagit någon skada av att några deciliter kylarvatten gått igenom den. Skulle dom däremot kört den tom på kylarvätska vid provkörningen så är läget såklart ett annat.
Har du pratat med verkstan bilen står på idag?
Nuvarande: V60 D4 -14 Momentum BE II D4204T5 M66. Med premium balansaxelvissla.
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64
Tidigare Volvo: V40 2,0T -04, 240 Turbo -84, Duett -64