Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RMn
#1364992
Är det någon som vet vad för fabrikat och typ av diagnosverktyg, man skall köpa för att läsa felkoder visade i can-bussystemet och inte bara ett som läser motorfelkoder.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1364996
Jag har en DELPHI 2015e . Den funkar bra. Men VIDA tror jag det är den hetter, är för VOLVO. Min klarar det mesta för att läsa och radera felkoder med och ska funka till lite annat också men inte utforskat dom övriga funktionerna. Köpte min på wish för drygt ett år sedan.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

av RMn
#1365579
Vilka ger felkoder i klartext och för alla styrmoduler såsom ABS, AEM, AM, AUU, BPM,CCM,CCU,CEM,CI,CPM,CRM,CVM,DPDM,DDM,DEM,DIM,DSA,ECC,ECM,EPSM,FSM,GLA,GPS,HCM,HLDF,IAM,ICM,IMM,KVM,MM,PAC,PAM,PBM,PDM,PM,POTM,PSL/PSR,PSL,PSM,PSR,RDAR,REM,ROP,RTI,SAS,SRS,SUB,SUM,SWM,TCM,TMC,TRM,UEM,
Användarvisningsbild
av Mindlight
#1369271
RMn skrev:Går det att justera några parameter med den? T.ex justera höjdinställning ljus etc
Nu finns det säkert folk här som är bättre på exakt vad som går och inte går.
Men om något går att göra enligt Volvo själva så är det VIDA och DICE som gäller. Det är Volvos egen Mjuk- och Hårdvara.
av vikthoe
#1369278
@Mindlight, köpte du den via länken? Fick du med mjukvara i det köpet? Vilken operativsystem har du det installerat på?
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]