Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1361812
Hej,

Jag har en V60 från 2011, och idag noterade jag ett märkligt fel eller fenomen: Belysningen i alla knapparna i förardörren (fönsterhissar och låsknappen) blinkar långsamt på och av, kanske 3 sekunder på, 3 sekunder av osv.

Dessutom fungerar bara knapparna när belysningen är på, om man trycker när dom är släckta händer ingenting.

Nån som har någon aning om vad som pågår? All hjälp tas tackamt emot :)
#1361821
Kan sätta på att det är kabelbrott mellan dörr och bil. Det kommer fler och fler frågor om det här nu på våra tidiga bilar
#1362218
vjohnj skrev:Elfel = alltid testa koppla bort batteri en stund, som första test
Det beror på, för samtidigt raderas felkoderna... så först skulle jag säga läsa ut koderna och sedan nolla dem.
Lyfta batterikablar är akutfix, men den kan fösvåra framtida felsökning.

/Thomas
#1569121
Jag lyfter tråden, som är fyra år gammal.

Jag har samma fel som trådskaparen i min V70 från 2012. Förutom detta har jag problem med framstolarna. De är eldrivna, men inställningsknapparna fungerar sådär. Någon gång fungerar de en kort stund. Men vanligtvis blir det bara ett litet hack och stolen förflyttar sig några millimeter och stannar sedan. Ibland kan man trycka en massa gånger för att få stolen i rätt läge. Och ibland inte alls.

Så jag undrar om stolen och knapparna till fönsterhissarna är seriekopplade på något vänster?
En teori jag hade tidigare, var att det hade en massa skräp på golvet och troligen också under förarstolen. Så kanske har något legat och nött på kablarna som går under förarstolen.

Men - det viktigaste - är de seriekopplade, så detta är ett tecken på samma fel?
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]