Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jossan92
#1361151
Min bagagelucka på min V60 D4 modell -15 är inte som den ska. När jag trycker på start/stop knappen så öppnar den sig. Alltså hoppar ur från låset. Gör dock inte det varje gång. Ibland händer det så fort man låser upp bilen. Ibland är den helt låst så man inte ens kommer in i bagaget. Det som verkar vara gemensamt är att det blev så förra året under vintermånaderna. Sen sluta det i mars typ för att nu komma tillbaka i december. Ska tilläggas att jag servade bilen i december 2018 å 2019. Tänker om det blir något när mjukvaran uppdateras? Eller kommer det in fukt någonstans när det är kalla å blöta månader? Hade den inne på verkstaden i början på 2019 men dom hitta inget fel å hade aldrig hört talas om felet.....
av Millea
#1361252
En tanke jag har är att det skulle kunna vara ett jordfel till bakluckan. På V70 så kan kablarna till låskistan i bakluckan erja sönder och få massa konstiga elfel som följd. På V70 så blir det ibland kontaktfel i jordstiftet i kablaget som sitter i taket på bilen. Det kontaktstycket syns om man tar bort taklampan i bagagerummet och plastpanelen.

Har sett flera bilar på mitt jobb där det är smält i kontaktstycket vid jordstiftet. Efter reparation där så har elluckan och andra funktioner fungerat bra.

Jag vet inte om det är samma inkoppling på V60 , men bilarna är snarlika så det kan vara troligt. Om nån vet hur det ligger till så komplettera gärna med info 🙂
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]