Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Eldberg
#1359753
Idag hade min V60 stått i två dagar orörd och låst utanför huset. Satte på parkeringsvärmaren 5-6 minuter före avfärd (med appen) men just som jag kom ut stängdes den av och jag fick ett meddelande att batteriet hade gått i sparläge. Senare, efter ca 40 minuters körning och en halvtimmes parkering vid en butik, stod det åter något om "låg spänning i batteriet".

Tyder detta på att batteriet är på väg att ta slut? Eller är det bara den kalla och fuktiga väderleken som spökar?
av UnleashFusion
#1359756
Det kan vara det ena eller det andra som du nämnt.
lättast vore som sagt om du har möjlighet att ladda batteriet med en batteriladdare och sen låter du bilen vara orörd i ett dygn eller två
Användarvisningsbild
av Eldberg
#1360004
Det här blir allt mer mysko. Igår efter hemkomst stod bilen stilla och låst utanför huset i ca 7 timmar. Sent på kvällen jag kastade en blick ut genom fönstret. Bakljusen och strålkastarna fram lyste för fullt! Gick ut, låste upp. Ljusen slocknade. Kollade att ljusinställningen stod på auto. Stängde och låste. Verkar inte ha hänt igen. Spökar det?
av frippe64
#1360029
Det är mycket som kan spöka om spänningen är för låg, jag säger dock inte att det med säkerhet är det som är ditt problem.
av Larslars
#1360188
Eldberg skrev: tis 21 jan 2020, 15:34 Det här blir allt mer mysko. Igår efter hemkomst stod bilen stilla och låst utanför huset i ca 7 timmar. Sent på kvällen jag kastade en blick ut genom fönstret. Bakljusen och strålkastarna fram lyste för fullt! Gick ut, låste upp. Ljusen slocknade. Kollade att ljusinställningen stod på auto. Stängde och låste. Verkar inte ha hänt igen. Spökar det?
det där känner jag igen.
har en kompis som hade Audi A6 för några år sedan som gjorde på detta vis.
den hade också hyss för sig o drog på helljus mm rätt var det var.
till en början så kom man på "nödlösningen" att sätta ljuset på "alltid halvljus på" då den oftast tjuvljusade när ljuset stod i varselläge ( tysk marknad för ljus av ).
till slut ( efter 2 år! av felsökning) hittade man en dörr nod som inte somnade in när man låste bilen, så den väckte hela bilen då o då.

kanske långsökt men prova med att sätta ljusknappen i halvljusläget för det slocknar väl när man stänger av bilen?

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]