Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av yuphin
Ser att Bilia erbjuder en uppgradering av navigator programmet, så att man kan ladda ner nya kartor själv och även ta emot trafikmeddelanden.
Någon som har gjort detta rwdan? Värt pengarna eller bättre att fortsätta med i mitt fall, Waze appen
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
yuphin skrev:Ingen som gjort denna uppgraderingen eller kör alla med Waze i dag :-)
Jag vet att MagnusB gjort det. Han gjorde det nog vid en kampanj, eller om han nu ringde runt och fick lite olika priser. Han blev riktigt nöjd med att ha det i bilen i stället för i telefonen, vill jag minnas.
Jag "fick" det i ett av paketen till min bil. Jag är riktigt nöjd!! Tänk att slippa pilla på telefonen, utan sköta det via rattknapparna. Men vi är alla olika - Det som passar en passar inte alla andra. Nu har du börjat fundera på en uppgradering, kan du backa från den nu? :-D :-D
Användarvisningsbild
av Kaxe
Jag gjorde denna uppdatering i slutet av september, det blev problem då något hände vid uppdateringen och inget fungerade sen, skärmen helt svart och det slutade med att dom fick byta hela enheten då något pajade vid uppdateringen, dock blev det mycket billigare för mej då en mjukvarugaranti gick in så jag behövde bara betala 1315 kr för allt, uppdaterade sedan kartorna med USB minne och det funkade klockrent,tog lång tid men nu kan man uppdatera själv via nerladdning och är helnöjd att jag gjorde detta.
av yuphin
Vad är skillnaden förutom att man kan ladda ner kartorna? Finns det också andra funktioner som att den byter rutt vid trafikproblem?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har inte den blekaste aning om det, jag gjorde detta för att kunna ladda ner kartor själv, bilen var nyköpt då så funktion före och efter har jag inte en aning om och enda anledningen till uppdateringen var att har jag GPS i bilen så ska den ju kunna uppdateras gratis utan att behöva köpa dyra skivor eller dyr uppdatering på verkstad + slippa använda gps via mobil när det finns gps i bilen.
av yuphin
Tack för svar :-) hur går det till när du laddar ner och installerar kartorna? Verkar som man kan köpa och installera uppgraderingen själv och i såna fall spara 1500 i "monteringsavgift"
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
yuphin skrev:Tack för svar :-) hur går det till när du laddar ner och installerar kartorna? Verkar som man kan köpa och installera uppgraderingen själv och i såna fall spara 1500 i "monteringsavgift"
Du laddar ner kartorna från Volvos hemsida, lägger det på ett USB-minne och stoppar det i bilens USB-uttag. Kostar inget!!! Uppdatering kommer ungefär två gånger om året.
av Jonas_latt
Jag har en xc60 12. Jag skulle uppdatera kartorna via Volvos sida till ett usb. Men första gången man ska göra detta måste man lämna in bilen och låsa upp den funktionen med en uppdatering. Kostar runt 1300kr.
Efter detta så kan man uppdatera själv hemma sen.
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]