- tis 10 dec 2019, 13:43
#1352965
Hej, har nyligen reparerat min Volvo V60 tillverkad år 2012 med drivmedel diesel och modell så kallad DRIVe.
Verkstaden såg ett läckage vid dieselpumpen, det beställdes hem dieselpump och som bytes. Men även kamrem byttes då det enligt verkstad är rutin vid byte bränslepump. Summan på arbetet landar på över 12,000 medans en auktoriserad verkstad för Volvo säger att arbetet skulle landat på 7,500.(inget tal om kamremsbyte).
Nu får jag tillägga att jag har förtroende för denna verkstad då de hjälpt mig många gånger, så det är säkert i sin ordning. Men då kamremmen byttes för några 1000 mil sedan känns det lite onödigt.
Vad är er erfarenhet? tacksam för tankar kring detta.
Verkstaden såg ett läckage vid dieselpumpen, det beställdes hem dieselpump och som bytes. Men även kamrem byttes då det enligt verkstad är rutin vid byte bränslepump. Summan på arbetet landar på över 12,000 medans en auktoriserad verkstad för Volvo säger att arbetet skulle landat på 7,500.(inget tal om kamremsbyte).
Nu får jag tillägga att jag har förtroende för denna verkstad då de hjälpt mig många gånger, så det är säkert i sin ordning. Men då kamremmen byttes för några 1000 mil sedan känns det lite onödigt.
Vad är er erfarenhet? tacksam för tankar kring detta.