Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zacke62
#1352279
Hej ,
Jag har haft min V60 -15 sen den var ny , kör bara ca 1000 mil om året, ofta kortare sträckor ! Och sedan ett tag tillbaka så klagar den på låg batterispänning, har underhållsladdat 2-3ggr , bor så det är omöjlig att sköta detta på ett vettigt sätt ! Och nu till frågan , ska man köpa Volvo orginalbatteri eller skaffa ett annat kvalitetsbatteri ? Det är svårt med alla dessa olika typer av batterier , AGM , etc etc ? Förslag någon ?
#1352328
Zacke62 skrev: fre 06 dec 2019, 15:12 Tack för återkoppling , jag har inte start/stop min V60 och då behöver man väl knappast AGM ..?
Jag hade klöpt ett AGM trots att bilen saknar S/S, det tål djupurladdningar bättre och laddas upp snabbare igen. Alltså tål det dieselvärmaren bättre än ett vanligt bilbatteri. Bytte mitt batteri till ett Tudor TK700 AGM förra vintern, min bil hade inte AGM trots start-stop och var antagligen dåligt skött under de 6 månader den stått i bilhall utan att säljas. Hittills har jag inte fått ett enda varningsmeddelande trots att jag mest kör korta sträckor och använder värmaren vid minusgrader (bor i Östergötland).
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]