Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1352179
III skrev: tor 05 dec 2019, 11:09 Min knäpper också bakifrån ibland. Har fått för mig att det är från insynsskyddet. Testa lyft ur det och kör och se om ljudet kommer tillbaks.
Har inget insynsskydd monterat så hos mig är det nåt annat som klickar/knäpper. På min bil hörs det sporadiskt, men oftare när man kör på ojämn väg och nästan alltid när man kör över ett fartgupp.

Har också fått för mig att det låter från samma ställe, nån stans kring baksätena. Om det är innertaket eller nån del av elfällbara nackstöd eller sätena vet jag inte.
#1352182
Samma här. Låter väldigt nära ibland. Har inte lyckats reproducera ljudet genom att peta på grejerna. Ojämn väg och gupp hörs det ofta. Ibland även på jämn väg. Skall försöka orka spela in ljudet imorgon.

Förövrigt, någon som har en mail till kundrelationsansvarig eller dyligt som man kan ställa fråga/ifrågasätta hur en verkstad skall agera samt hur Volvo ställer sig till mitt ärende i just kylvätskehistorien...

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

#1352209
timebandit skrev:Samma här. Låter väldigt nära ibland. Har inte lyckats reproducera ljudet genom att peta på grejerna. Ojämn väg och gupp hörs det ofta. Ibland även på jämn väg. Skall försöka orka spela in ljudet imorgon.

Förövrigt, någon som har en mail till kundrelationsansvarig eller dyligt som man kan ställa fråga/ifrågasätta hur en verkstad skall agera samt hur Volvo ställer sig till mitt ärende i just kylvätskehistorien...

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Volvo Cars brukar inte hantera enskilda kundärenden utan hänvisar till kundrelationsansvarig hos ÅF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1352238
Nej det är sant men vill gärna fråga hur förfarandet är, hur Volvo vill att det skall gå till. Någon form av riktlinjer måste dom ju ha?

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

#1352262
timebandit skrev: fre 06 dec 2019, 05:30 Nej det är sant men vill gärna fråga hur förfarandet är, hur Volvo vill att det skall gå till. Någon form av riktlinjer måste dom ju ha?

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Riktlinjerna är att respektive kundrelationsansvarig hos ÅF hanterar ärendena. Varje ÅF har eller skall ha en utsedd sådan. Om det nu inte skett någon förändring, men så har det varit iallafall. Volvo går aldrig in i enskilda kundärenden, möjligtvis kankse om det rör någon kändis kanske. Vet att de styrt en hel del kring Zlatans bilar förut.
#1352273
Okey. Blir att leta upp någon annan än verkstadschefen då iaf.
Kan bli jävligt dyrt om dom skall ha betalt för all felsökning där dom inte hittar fel och tillslut kan kalla det för egenskaper... trots nybilsgarantier.

Tack för svaren.

Letade klickljud imorse, det är inte insynsskyddet. Får en känsla att det sitter i taket eller i närheten.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]