Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1350969
En v60 2,0 d3-2011 som låter ett vinade ifrån ac när den är i gång och högre ljud ju mer man varvar,stänger man av ac så slutar ljudet,bara att åka till Volvo så att dom får lyssna är det som gäller?
av Rådlös
#1350975
Du kan ju naturligtvis köpa ett stetoskop på Biltema och lokalisera felet själv. Men vet man inte vad som behöver göras så är det nog bäst att låta en verkstad göra det, felsökning och reparation.
Och om det handlar om kylmedium så måste det vara en certifierad (utbildad) verkstad som tar sig an jobbet. Det är förmodligen alla Volvoverkstäder?
Användarvisningsbild
av Ankle
#1350983
När jag köpte min V60 D4 -14 8000 mil, hade jag ett likadant ljud. Hade Selekt-garanti på bilen, så de bytte hela ACn och ljudet försvann. Verkstaden misstänkte att det var något lager, vilket stämde bra överens med typen av ljud.

Söker man här på forumet så finns det minst en tråd om det vill jag minnas. 'vanligt' fel som uppstår förr eller senare som jag förstår det.

Från Windows 10/11 till Windows 7 (eller ren[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]

Hylsan i vinkel vx

Den kanske passar på äldre?

Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]