Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1350643
Jag har Navigator med RTTI. RTTI informationen kommer från min telefon och allt fungerar i 10-15 minuter, sedan slocknar all information om trafiken ( inga gröna gula eller röda sträck som visar trafikflödet). Stannar jag bilen och stänger av den så fungerar det när jag startat bilen igen, för att lägga av efter samma tid igen. Någon som har något tips om vad det kan vara? Jag vet att min PST har långt upp över öronen med andra allvarligare problem just nu, så därför provar jag här. Tänker prova med en Norsk reset om ingen har ett bättre förslag. Kan inte tänka mig att det är något i telefonen, men vem vet.
#1350855
Då har jag gjort en Norsk reset på min bil. För vilken gång i ordningen har jag glömt. Dessa små jä..a programmeringsbuggar brukar ta sitt förnuft tillfånga och sluta - just "bugga". Fattar egentligen inte varför sådant som fungerat perfekt helt plötsligt inte gör det, men det är väl med flit inprogrammerat. :-(

Vid nästa körning med bilen blir det intressant och se om det var detta som behövdes även denna gång. :-/
#1351832
Då har jag idag kört i en längre runda. Exakt 18 minuter efter jag startat bilen slocknade RTTI informationen. In till sidan och och omstart av bilen så fungerar det igen... Bluetoothsymbolen är fortfarande aktiv när detta händer.
Funderar på vad som gör det? Om man spelar musik i bilen utan att ha bilen igång, så slocknar musiken efter cirka 17 minuter i min bil. Samband?
När jag hade min bil på service senast så sa min PST att det fanns en ny programvara för bilens info-system, navigering och skärmen. När jag frågade vad det var för något nytt så visste han inte det.
När jag bokade servicen bad jag om att få ALLA nya programvaror inlagda. Dessutom fick jag inte informationen om den nya programvaran förrän jag betalat och fick bilnyckeln. Jag bet ihop och sa inget.
Får väl dra iväg ett mail till honom och fråga vad som är fel, för det verkar inte som någon annan här har råkat ut för samma fel som mig. Mitt vanliga dilemma, jag råkar ut för sådant som ingen annan gör.
#1351909
Det låter som sin telefon kopplar ner internet delningen.

Har du möjlighet att prova med annan telefon?
Om både Rtti och musik försvinner ungefär samtidigt så lutar det åt just uppkoppling.
#1351913
Provat med ett separat sim-kort i bilen, dvs skippat delningen från mobilen?
Provat att ta bort bilen från mobilen och vice versa och lägga till på nytt?
#1351941
fjohan82 skrev:Provat med ett separat sim-kort i bilen, dvs skippat delningen från mobilen?
Kan personligen rekommendera detta alternativ.
Har kört ett separat SIM i bilen till alla mina bilar.
Har du ett abonnemang idag så kan du mest troligen beställa ett surfsim för typ 30-50:-/mån :-)
#1351950
Lockis skrev:Det låter som sin telefon kopplar ner internet delningen.

Har du möjlighet att prova med annan telefon?
Om både Rtti och musik försvinner ungefär samtidigt så lutar det åt just uppkoppling.
Först trodde jag också att det var telefonen som var boven i dramat. Skaffade en ny telefon (då den gamla flög ut bröstfickan på skjortan), men det är likadant fortfarande. Jag har aldrig haft ett separat simkort i bilen, det har ju fungerat hela tiden. Musik lyssnar jag på med ett usb minne, men ska faktiskt prova att spela musik från telefonen via bluetooth. Dock brukar det hacka, men ska prova för att se om det fungerar.
#1351951
EbbevonVolvo skrev:Dock brukar det hacka, men ska prova för att se om det fungerar.
Det här verkar vara något standard med det gamla sensus systemet. Funkar kanske 1h sen börjar det hacka.. Tyckte det var riktigt irriterande på min förra V60.

Det jag tolkar det som när det kommer till RTTI är att internet delningen går i viloläge.
Du kan prova att starta en internettjänst i bilen när du tappar RTTI för att se om internet fungerar, typ väder appen eller liknande.

/Lockis
#1351952
Jag får köra in till sidan och kolla detta. Tycker inte om att pilla på telefonen när jag kör. Dessutom numer olagligt. :-D
#1351953
EbbevonVolvo skrev:Jag får köra in till sidan och kolla detta. Tycker inte om att pilla på telefonen när jag kör. Dessutom numer olagligt. :-D
Håller med.
Kan på min höjd ta upp telefonen ur byx fickan och lägga i bilen. Ska man ringa/smsa stannar man bilen.
Borde kanske lägga detta i "Saker som irriterar mig" men det är ruggigt irriterande när man ser folk i moderna bilar som man vet innehåller hands-free funktion köra runt och hålla i telefonen för att prata i den.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]