Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1351954
Lockis skrev:
EbbevonVolvo skrev:Jag får köra in till sidan och kolla detta. Tycker inte om att pilla på telefonen när jag kör. Dessutom numer olagligt. :-D
Håller med.
Kan på min höjd ta upp telefonen ur byx fickan och lägga i bilen. Ska man ringa/smsa stannar man bilen.
Borde kanske lägga detta i "Saker som irriterar mig" men det är ruggigt irriterande när man ser folk i moderna bilar som man vet innehåller hands-free funktion köra runt och hålla i telefonen för att prata i den.
Många tycks ha problem med låg ljudnivå vid samtal. Kanske därför dom tar luren i örat? Nu när jag köpte ny telefon så blev ljudet högre och bättre! Innan var det precis på gränsen fast den var på max. Fick skruva ner rätt mycket. Bytte märke på android telefon, från Huawei till Samsung. Mellanklass på bägge.
#1351955
Dålig ljudkvalitet, dålig och ojämn volym, hög ljudnivå utanför bilen och privata samtal, max 1 enhet ansluten, anledningarna är flera. Handsfreefunktionen i bilar är under all kritik, särskilt som det skulle gå att göra så mycket bättre. Jag använder min tämligen sparsamt, men så är det olika volym varje gång man svarar/ringer också.
#1351956
EbbevonVolvo skrev:Många tycks ha problem med låg ljudnivå vid samtal. Kanske därför dom tar luren i örat? Nu när jag köpte ny telefon så blev ljudet högre och bättre! Innan var det precis på gränsen fast den var på max. Fick skruva ner rätt mycket. Bytte märke på android telefon, från Huawei till Samsung. Mellanklass på bägge.
Har själv Huawei och upplever att beroende på vem jag pratar med så får jag höja/sänka volymen. Har dock aldrig haft problem med att jag inte kan höra motparten eller att dem inte kan höra mig.
Byter till Samsung nu i Januari så jag hoppas att det funkar lika bra :-)

Gällande sim-kort i bilen så åk förbi din lokala ÅF och fråga om dem inte har ett telenor kort med 5GB data liggandes som du kan testa i din bil för att se om det avhjälper ditt problem med RTTI.
Idag skickar dem med dessa vid köp av bil som har VoC.
#1351958
TommyP86 skrev: max 1 enhet ansluten
Antar att du har mer än 1 telefon (2 kanske? 1 privat och 1 i jobbet?)
Har lärt mig att köpa telefoner med dubbla simkort idag. Så jag slipper släpa runt på extra. Löste mitt problem då jag inte har mer än 2 nummer.

Sen anser jag inte att någon annan anledning du listar är en anledning till att prata i telefonen samtidigt som man kör bilen.
Skaffa isåfall ett headset om du nu har så viktiga samtal att du måste ta dem i bilen. Som sagt, irriterar mig när jag ser folk köra bil och håller i telefonen för att prata.
Häromdagen så såg jag en stolle köra i köerna med telefonen framme vid ratten för att skriva sms. Idioti...
#1351959
Vem har sagt att jag pratar när jag kör?

Men fortfarande, så skitdåligt som det fungerar borde det knappt listas som funktion, ny som gammal bil.
Att ha dubbla sim är förstås en vacker tanke, men nu använder jag telefonen till mer än att ringa, så vill man hålla isär jobb och privat är det inte ett alternativ.
#1351960
TommyP86 skrev:Vem har sagt att jag pratar när jag kör?

Men fortfarande, så skitdåligt som det fungerar borde det knappt listas som funktion, ny som gammal bil.
Att ha dubbla sim är förstås en vacker tanke, men nu använder jag telefonen till mer än att ringa, så vill man hålla isär jobb och privat är det inte ett alternativ.
Jag inaktiverar mitt jobb nummer när jag är ledig :-)
Nu jobbar jag som IT konsult så jag använder min telefon mer i jobbet än privat. Dock är det mest läsande av mail och svara på samtal.

Kan bara rekommendera dubbla sim för dem som har 2 telefoner idag, har inte hittat något negativt med det under dem 2 år jag har använt mig av det nu.
#1351961
Jag har både appar, bilder, kontakter och konversationer som jag absolut inte vill se röken av på fritiden, så tyvärr. Behöver man ett nummer in och ut fungerar det fantastiskt med flera sim, men tyvärr. Livet är svårt

I övrigt ska jag prova imorgon om jag kommer ihåg, kör delning som ts, men utan rtti och mjukvaran är från förra veckan. Får se om det dör för mej också, var ett tag sedan jag använde nätet i bilen.
Senast redigerad av 1 TommyP86, redigerad totalt 0 gånger.
#1351962
TommyP86 skrev:Jag har både appar, bilder, kontakter och konversationer som jag absolut inte vill se röken av på fritiden, så tyvärr. Behöver man ett nummer in och ut fungerar det fantastiskt med flera sim, men tyvärr. Livet är svårt
hehe, själv har jag skapat en "jobb" mapp på telefonen och stoppat allt arbets relaterat där.
Jag tyckte problemet med 2 telefoner var värre, men alla är vi olika :-)
(Nu finns det dessutom profiler via Android så man kan skapa en "privat" profil att använda på fritiden, väldigt simpelt!)
#1351970
Henkan skrev:@EbbevonVolvo Hur delar du internetanslutningen från din mobil, via Blåtand eller WiFi? Testa att byta.
Har alltid använt Bluetooth, och det har fungerat tills för ett par månader sedan, och då trodde jag som sagt att det var fel på telefonen.
Men visst, ska prova med att aktivera Wifi-delning också. Men det går fortfarande att ringa och svara på samtal via bluetooth när RTTI lagt av.

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]