Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347845
Hej
Jag har skrivit tidigare om att jag fick detta felmeddelande för ca 3 veckor sedan på min XC60-09
Först startade värmaren som vanlig via direktstarten, Det var första gången jag använde den sedan i mars.
Lät den gå ca 5-10 min innan jag slog av den .
Några timmar senare när jag skulle starta om den ,,startade den inte utan slog av direkt, Jag provade då flera gånger men då hade felmeddelandet kommit upp. Jag kopplade bort batterier över natten , laddade det och hoppades att det skulle fungera då, men felmeddelandet kvarstår och nu undrar jag om vad ni tror att det kan vara för fel och om det finns några enkla åtgärder man kan göra utan tillgång till Vida?
Undrar
Ulf
#1348004
Hej
Jag har varit hos volovverkstaden idag och de konstaterade inga felkoder men att den hade fått fler än 3 omstarter utan att starta och då tydligen kopplar ifrån, Nu är den provkörd en gång efter nollningen och den funkade då,,hoppas det fortsätter så i vinter.
//Ulf
#1349681
Ulf13 skrev: mån 18 nov 2019, 14:32 Blev fel igen och det visade sej då att det satt massor med löv och skit runt luftintaget på värmaren och nu när det är borttaget, har värmaren fungerat några gånger, Hoppas som sagt att det funkar i vinter.
//Uffe
Vart sitter luftintaget?
#1349726
Jag har låtit den gå ca 15-20 min senast och då funkade den, Att gå fullt ut, kan vara upp till en timme? , Det tar på batteriet och det blir jäkligt varmt när det är plusgrader ute. Men den funkade då och ska prova igen i helgen,
Luftintaget sitter på värmaren och den sitter trångt till innanför bakkanten på höger innerskärm mot torpedväggen (tror jag) Meken lättade på innerskärmen och med hjälp av ett litet spett fick han ut en stor hög med löv och annan skit och därefter har den fungerat, Men hittills har jag bara provat 4 ggr men då utan problem.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]