Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Futhark
#1347134
Hej!
I fredags när jag skulle åka hem från jobbet så märkte jag att bilen va helt orkeslös, 0-100 på 40 min ungefär. Hörde inga konstiga ljud och inga lampor som lyste eller felmeddelanden i menyn.
Efter ca en kvart så gick den normalt igen? Vad kan det vara tro?

Mvh Mathias
av Futhark
#1347890
Besvarar mig själv...inlämnad och läst av felkoder, vet ej nummer men tydligen så spökade ”pedallägesgivaren”. Men den har fungerat som den ska hela helgen och idag så vi får väl se när det packar ihop helt.
av berrabus
#1348416
Det är väl jättenyttigt att det kommit fram att det är din pedallägesgivare som spökar.
Nu väntar vi andra bara på att du skall byta den och uppdatera oss med status om det var den som orsakade problemet eller ej.

Diskussioner på forum bygger ju på att alla bidrar och inte bara skall ha hjälp :-)
av III
#1348430
berrabus skrev: lör 16 nov 2019, 13:47 Det är väl jättenyttigt att det kommit fram att det är din pedallägesgivare som spökar.
Nu väntar vi andra bara på att du skall byta den och uppdatera oss med status om det var den som orsakade problemet eller ej.

Diskussioner på forum bygger ju på att alla bidrar och inte bara skall ha hjälp :-)
Håller med. Ts verkade råkat ut för något som är ovanligt men kanske kommer bli vanligt. Så ts nyvunna kunskaper kommer nog komma många till gagn i framtiden. Jag är också nyfiken på lösningen när det är klart.
av Futhark
#1397333
Hallå igen!
Va lite gubbgrinig i tidigare inlägg ;-) Allt började plötsligt och fungera normalt igen (då)...hmm....för att helt plötsligt bli slö igen, men stannar man och startar om så blir det normalt. Men nu till frågan... Är "gaspedallägesgivaren" hela gaspedalen eller sitter det någon "givare/sensor" någonstans? Eller kan det ha och göra med att batteriet är dåligt? För ibland kommer det upp i displayen att det är "Låg batteri nivå"?

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]