Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1345578
Derank skrev:har varit uppe tidigare här på forumet för ett par år sedan, ljummen ratt el kall lite här och där, någon påstod att det berodde på att generatorn var för klen, någon fick ratten bytt, hur det gick sedan vet jag ej, tråden dog ut, men rattten ska vara varm som satan hela vägen runt på både fram och baksidan,
Vill minnas att på de senare årsmodellerna så är tempen lägre än de äldre för att det ska vara bekvämare att ha värmen på en längre tid. Tror den ska hålla sig på runt 37-40grader på min my17.
#1345611
För att förtydliga mitt inlägg tidigare. Hela min ratt blir varm å go men den blir betydligt varmare på den nedre delen iaf. Innan ja fick ratten bytt blev den varmast i vänster nedre hörnet å resten va pissjummen.
#1356225
Intressant läsning denna tråd. Upplever på min V60 CC Classic (-18) att den blir bra varm över hela direkt men efter ett tag? 15-20 minuter så svalnar den av i den övre halvan och man känner knappt att den är på, den undre är lite varmare men inte så varm som innan. Är den på något sätt adaptiv, att den ska ge mer komfort över längre tid eller ska den vara bra varm hela tiden?

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]