Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1344900
Min V60 Classic är nu inbokad för första service och finns några punkter jag nämnt inför servicen.
Missat en punkt men passar på att fråga er hur rattvärmen är i era bilar?
Min blir varm mellan kl 4 och 8.
Mellan kl 10 och 2 så är det typ ljummet.

Är och skall värmen i ratten på gamla V60 vara så ojämn eller är det något som är fel här med?

Tack.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

#1344903
Min känns jämnt fördelad på en -14.
För övrigt borde uppfinnaren av rattvärme bli tilldelad Nobelpriset, minst.
#1344921
timebandit skrev: tis 29 okt 2019, 17:35 Min V60 Classic är nu inbokad för första service och finns några punkter jag nämnt inför servicen.
Missat en punkt men passar på att fråga er hur rattvärmen är i era bilar?
Min blir varm mellan kl 4 och 8.
Mellan kl 10 och 2 så är det typ ljummet.

Är och skall värmen i ratten på gamla V60 vara så ojämn eller är det något som är fel här med?

Tack.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Min är inte helt jämn heller, v60 classic -18 med ljus inredning, dvs den ser ut såhär:
Bild

Upplever att ratten blir varmare på vissa ställen, men det beror nog på att det finns mer material att värma upp runt kl9 och kl3. Jag kör oftast kortare sträckor så har antagit att värmen inte hinner spridas jämnt. Inför långresor (när man ska åka mer än 1 timme i sträck) bruakr jag slå på dieselvärmaren i god tid och då behövs inte rattvärmen.

Den svarta läderratten har mer jämn form tycker jag, har dock aldrig kört en med rattvärmen på så kan inte svara på om den blir mer jämnvarm.
#1344958
timebandit skrev: tis 29 okt 2019, 17:35 Min V60 Classic är nu inbokad för första service och finns några punkter jag nämnt inför servicen.
Missat en punkt men passar på att fråga er hur rattvärmen är i era bilar?
Min blir varm mellan kl 4 och 8.
Mellan kl 10 och 2 så är det typ ljummet.

Är och skall värmen i ratten på gamla V60 vara så ojämn eller är det något som är fel här med?

Tack.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk
Jag har en 16 V60cc där ja fick ratten utbytt på garantin pga av ojämn värme på den nedre delen. Sen bytet funkar den bättre och jag upplever värmen i min så som du beskriver att din är.
#1345192
Har en V60 MY18 Classic med rattvärme, senast imorse gick den igång och nej, allt kändes normalt - värmen fördelad över hela ratten.
#1345280
Tack för era svar. Då får jag verkligen ta upp detta också då... Vore gött att ha värme i mitten och övre delen av ratten och inte bara den undre...

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

#1345545
har varit uppe tidigare här på forumet för ett par år sedan, ljummen ratt el kall lite här och där, någon påstod att det berodde på att generatorn var för klen, någon fick ratten bytt, hur det gick sedan vet jag ej, tråden dog ut, men rattten ska vara varm som satan hela vägen runt på både fram och baksidan,

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]