Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1343459
Städade idag bilen och gav den en motortvätt. Noterade att det hade samlats en massa löv och lera under a-stolpen (se markering). Dessutom, ska någonting vara inplastat där innanför?
Bilagor
FullSizeRender.jpeg
FullSizeRender.jpeg (234.49 KiB) Visad 1648 gånger
#1343551
Det ska se ut sådär och är en ritkigt skräpsamlare. Efter ett tag så är hela skämen/innerskärmen full med fuktiga löv och dyligt som gosar till sig. Enda lösningen är att ta ner innerskärmarna ibland och rengöra.
#1343559
Tror jag tog ut ca 3 dl kompost där på förra V50:n :-)
#1343703
Det är ju bara att hålla rent, som på alla andra ställen i bilen om/där man inte vill ha smuts.
#1343763
MartinS skrev:Det är ju bara att hålla rent, som på alla andra ställen i bilen om/där man inte vill ha smuts.
Bara och bara, det är rätt mkt besvärligare att hålla rent i det utrymmet än bilen i övrigt med demontage av innerskärm jämför med att bara satt ett syddgaller. Dessutom så fastnar det mkt smuts mellan skärminfästningen och chassiet precis där svarta kåpan slutar, haft massor av barr och löv som kilats fast där som inte går att nå eller få bort.

Jag har läst att VOC försvinner 31 de[…]

Det som händer är att den tvekar på[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag uppt&[…]

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]