Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S6024t
#1342420
Här en v60 cc-16. Ska byta batt,agm,till ett likvärdigt agm, behöver dator kopplas upp mot bilen efter batt bytet? Hört både och!!
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tänk på att skriva en beskrivande rubrik
av UnleashFusion
#1342434
S6024t skrev: tis 15 okt 2019, 16:30 Här en v60 cc-16. Ska byta batt,agm,till ett likvärdigt agm, behöver dator kopplas upp mot bilen efter batt bytet? Hört både och!!
Nej det behövs inget. bara kalibrering av elhissarna till fönstret.
av S6024t
#1342473
Jo,det ni säger vet jag. Men undrar om det ska kopplas upp mot en läsare/dator för laddningen,står så i Autodata,men allt som står är inte sanningen! Så undrar om någon bytt batt och vet hur det ligger till..
av micke59
#1342491
Jag har också en V60 CC -16, bytte batteri i helgen, stängde av bilen väntade 5 minuter kopplade ur gamla och in med nya, behövde inte ens kalibrera fönsterhissarna :-D
av klirre
#1342495
Jag har också bytt batteri själv utan att koppla upp nån dator, det står i instruktionsboken att man kan göra det själv med vanliga verktyg vilket i min värld innebär blocknycklar och skruvmejslar, inte diagnostikverktyg.
av vjohnj
#1342499
S6024t skrev:Jo,det ni säger vet jag. Men undrar om det ska kopplas upp mot en läsare/dator för laddningen,står så i Autodata,men allt som står är inte sanningen! Så undrar om någon bytt batt och vet hur det ligger till..
Ja du måste självklart reducera vinkel på laddfilter genom Volvo och enbart i skövdefabriken kanske också i Olofstöm. Men kolla med deras Battery HotLine...
Fråga efter en som heter Max Payne ;-)
Användarvisningsbild
av hollan
#1342766
På bilar med batteri övervaknings sensor typ alla nyare med start stopp skall man nolla i cem att man bytt batteri
av klirre
#1342800
hollan skrev: tor 17 okt 2019, 21:54 På bilar med batteri övervaknings sensor typ alla nyare med start stopp skall man nolla i cem att man bytt batteri
Annars händer vad? Hur kan det komma sig att det står i instruktionsboken att man kan byta batteri utan verkstadshjälp om ditt påstående stämmer?

Jag bytte för snart ett år sen och har inte haft några problem alls sen dess. Som flera redan nämnt räcker det att man väntar 5min efter att man låst bilen innan man lossar batteripolerna.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]