Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1342002
Jag tänkte höra mig för om följande är förväntat beteende eller något som är fel:

Jag upptäckte att jag tydligen inte har mjukvara för tiduret till dieselvärmaren så jag kan bara direktstarta den från bilen. Däremot har jag aktiverat VOC på den så jag kan använda appen Heater start. När jag ställer in en tid i den och skickar så säger bilens display "Tidur aktivt för bränslevärmare," men värmaren går inte igång på inställd tid. Meddelandet försvinner inte heller. Direktstart funkar fint. Är det helt enkelt så illa att bilen ändå måste in för att få tidur-mjukvara för appstyrning också?
#1342045
Ja det kanske är så, kändes så skumt bara att den ger mig meddelande om att timern är satt.
#1342051
batmac skrev: sön 13 okt 2019, 14:47 Ja det kanske är så, kändes så skumt bara att den ger mig meddelande om att timern är satt.
Kan du sätta timer i bilen?
Om inte är saken förmodligen klar då...
#1342055
fjohan82 skrev:
Kan du sätta timer i bilen?
Om inte är saken förmodligen klar då...
Nej det kan jag inte så jag vet ju att mjukvaran saknas. Min tanke var att mjukvaran kanske bara faktiskt gör så att alternativet visas i bilens menyer, men att det gick att komma runt det med fjärrstarten eftersom bilen ändå säger som den gör. Jag tyckte bara det kändes skumt att den öht visar ett sånt meddelande om den sen inte förstår hur den startar :)

Bild

Men ja, då antar jag att det är som du säger. Jag kommer nog inte att lägga några pengar på det. Jag tar inte bilen till jobbet och eftersom Heater Starter bara skapar ett sms att skicka för fjärrstart går samma sak att uppnå gratis med Tasker eller liknande för Android.
#1342183
Wizzman skrev:Är du säker på att du inte har tidur? Det visas nämligen inte i menyn när motorn är igång vilket kan vara lite lurigt.
Hmm, nu blev osäker. Jag tror jag har varit inne i menyn med bilen avstängd. Får kika igen.
MartinS skrev:Du vet att det är avresetid du ställer in, inte starttid?
Just ja, såklart, det vet jag ju. Då är frågan om jag har satt den för tätt inpå? Jag har satt den några minuter framåt i tiden, men det kanske är för kort tid för att den ska starta.

Nu är jag borta på jobb ett par veckor med jag får testa när jag kommer hem igen. Märkte också att Samsung har inbyggd funktion för att schemalägga sms i sin sms-app så det var väldigt smidigt att bara skicka iväg start-meddelandet på en senare tid oavsett.
#1344368
Kan väl uppdatera tråden om någon skulle googla och hamna här, ja det var så att jag hade tiduret. Med bilen avstängd fick jag fler möjligheter och däribland att sätta tiduret. Jag har inte testat dess funktion men jag förutsätter att det fungerar och att jag tänkte snett tidigare.

Tack för tipsen, det här forumet levererar som vanligt.

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]

Det är kanske samma problem som på 740.[…]

XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]