Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1347002
Direktstart finns väl alltid trode jag.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1347126
Det beror väl på vilket "nyckelläge" du har?
#1347156
berrabus skrev:Trodde jag med men hittar ingen. Enda som dyker upp när jag snurrar på hjulet är om bilen skall använda vämaren automatiskt eller inte.
Kan ju vara att det skett för många misslyckade startförsök av värmaren så den "låst" sig efter 3 försök, då brukar det försvinna ur menyn och va tvungen att radera felkoderna med vida igen.
Kan ju vara ett scenario.
av Larslars
#1347208
berrabus skrev: lör 09 nov 2019, 19:46 Trodde jag med men hittar ingen. Enda som dyker upp när jag snurrar på hjulet är om bilen skall använda vämaren automatiskt eller inte.
det kanske är så att den måste ha tidur för att direktstarten ska fungera, annars så vet inte värmaren hur länge den ska gå.
en annan bil jag haft hade tidur och direktstart men när man lossade batteriet så försvann klockan och då gick det inte heller att starta direkt förrän klockan var ställd.
av berrabus
#1347216
theodorkalin skrev:
berrabus skrev:Trodde jag med men hittar ingen. Enda som dyker upp när jag snurrar på hjulet är om bilen skall använda vämaren automatiskt eller inte.
Kan ju vara att det skett för många misslyckade startförsök av värmaren så den "låst" sig efter 3 försök, då brukar det försvinna ur menyn och va tvungen att radera felkoderna med vida igen.
Kan ju vara ett scenario.
Nope, finns inte en enda felkod.
Larslars skrev:det kanske är så att den måste ha tidur för att direktstarten ska fungera, annars så vet inte värmaren hur länge den ska gå.
en annan bil jag haft hade tidur och direktstart men när man lossade batteriet så försvann klockan och då gick det inte heller att starta direkt förrän klockan var ställd.
Ja det är det jag misstänker men tycker det är märkligt att valet tidur krävs för att då direkstart. Har haft tidur på alla andra Volvo så har inte funderat så mkt på det tidigare.
Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]

XC - Rear axle sensor

Hej! Har en XC60 -2015 som har visar symbol att […]

Besiktigade bilen idag och fick 2a på fö[…]

0,7 L blandad körning. Varvvillig och pigg mo[…]