Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1340111
Hej!
Kontaktat Volvo som säger att problemet med dörrlåsningen troligen beror på fel i låskistan eller kabelbrott i stammen som går in i dörren. Att keyless på dörrarna bara fungerar på en dörr ska bero på att sensorerna i handtagen är sönder och bara är att byta.

Jag tänker att det verkar krångligt och dyrt och dessutom är det väl konstigt att en sensor som sitter ingjuten och skyddad i handtaget går sönder så lätt....
Jag tar loss ett handtag och ser att det är lite ärg på ett av stiftens hål i honan till kontakten på handtaget. Kollar de andra också och det är mer eller mindre på de också. Skrapar rent med en pytteliten skruvmejsel (1mm) och sprejar med elektrospray. Och vips när allt är ihopsatt igen funkar allt.... förardörren låser sig och keyless funkar perfekt på alla dörrar :)
Byt inget innan ni kollat kontakterna på dörrhandtagen.
//Pelleulf
#1340400
Det finns en lång tråd om detta redan, bra att du löste det och riktigt dåligt av verkstaden att inte veta om detta! Man brukar behöva klämma till kontakterna i honkontakten lite också, du kommer kanske märka det efter några veckor då du får göra om det :)

viewtopic.php?f=70&t=117942&hilit=keyless
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]