Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sockan89
#1335909
Hej allesammans!

Mitt bilintresse ligger ungefär runt 0 tyvärr, därför jag vänder mig till detta forum. De jag har som problem nu när de börjar bli kallt på morgonen är att när jag vrider upp temperaturen i bilen till ’HI’ är att ingenting händer, fläkten ökar ingenting vilket den har gjort varenda gång tidigare. Någon som vet och kan ge ett bra svar, eller är jag bara dum? :-o
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1335913
Lite mer info ja men spontant tänker jag byte av kupéfläkt, inte helt ovanligt på XC60 tyvärr viewtopic.php?t=111904
Kan även spontant vara dags att rengöra givaren som känner av luften i kupén, vet dock inte vart den sitter på XC60, men som sagt några tankar om det är en lite äldre XC60
av Sockan89
#1335914
Oj, missade det! Det är årsmodell -16 och en D4 AWD! Har inte lagt något mer på att undersöka det, men som jag sa. När jag vrider upp på HI så händer ingenting, det tystnar nästan. Sen kan de även lukta lite unket ibland. Tack för svaren.
av Sockan89
#1335916
AndreasThn skrev: fre 06 sep 2019, 08:48 Motor? Årsmodell?
Går kylvätsketempen upp som den skall?
Om du manuellt ökar fläkten vad händer då?
Om jag vrider den manuellt så går den igång på högvarv, de är de jag tycker är så konstigt också.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1335920
Är det inte att det inte finns någon värme i systemet bara? Att det börjar lukta lite unket kanske är för att dieselvärmaren startar? Funkar det bättre när du kört ett tag och bilen är varm?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1335975
Har xc60 en knapp med auto till klimat?
Användarvisningsbild
av Derank
#1335976
Rillee skrev:Har xc60 en knapp med auto till klimat?
Ja

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Derank
#1335978
Annars är det bara att vrida på lilla vredet manuellt så höjs sänks fläktens hastighet.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]