Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1327484
Har nyligen köpt mej en xc60 -13, bilen är fräsch och välvårdad. Men har ett problem som jag märkte nu en vecka efter jag köpt bilen. glasluckan vägrar lyssna på nått kommando från kappen i taket, luckan är helt igen och gardinen är också i stängt läge. Har kollat säkringen och bytt den. Men fortfarande stendöd.
Kan luckan gå i nå ”lås” läge elr finns det ev en till säkring någonstans. Kan det hjälpa och ha lös minus polen på batteriet en stund så bilen ”somnar”. Eller är det volvo som gäller? Tacksam för svar / jan
Senast redigerad av 1 Janmikael, redigerad totalt 0 gånger.
#1336786
Löste problemet.. via nån sida från USA nu funkar den. Satt i bilen, låste. Tog ner inredningen för lampan och knappen för panoraman. Drog ut gråa kontakten till taklucks motorn (10pin). Sen öppna jag dörren och larmet blinka till, stängde dörren. Låste upp och låste igen. Satte i kontakten och starta bilen. Då börja den funka som vanligt.
Annars finns ett sätt att man har tändningen av, drar ut samma kontakt, byglar mellan pin 4 och 10 på hanpinnarna som sitter uppe i taket i nån sekund. Sen i med kontakten igen. Sen ska det fungera. Detta kan hända om
Bilen blir strömlös, dåligt batteri, elr du har lös batteriet. Är en controll modul som tappar minnet. Sen kalibrera jag den, och funkar det som det ska😎

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]