Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1325661
EBC gröna dammar inte så mycket och funkar helt ok för normal körning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1325662
Jag har ATE Ceramic på min bil. Absolut NOLL bromsdamm, dessutom tar de fint när det går undan... :-)
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1325705
Följer med stort intresse! Har iofs en V90, men håller på att bli galen på dammet från bromsarna. Ffa bak är det helt galet, på 1v blir fälgarna alldeles för skitiga för att det ska vara kul, eg skulle man behöva tvätta dom varje dag så jäkla mkt som det dammar.

Har aldrig varit med om nåt liknande på nån tidigare bil.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1325712
Bullmark skrev: tis 09 jul 2019, 10:27 Följer med stort intresse! Har iofs en V90, men håller på att bli galen på dammet från bromsarna. Ffa bak är det helt galet, på 1v blir fälgarna alldeles för skitiga för att det ska vara kul, eg skulle man behöva tvätta dom varje dag så jäkla mkt som det dammar.

Har aldrig varit med om nåt liknande på nån tidigare bil.
Grannens V90 har oxå enormt skitiga fälgar. Jag kan lova att EBC GREENSTUFF hjälper plus att dom tål hård körning, jag kör med dom nu. ATE ceramic ska oxå fungera bra. Tror att ja byter till ATE jag med. Har en uppsättning hemma till fram och bak. Kul att testa något nytt :-D
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1325715
Perra83 skrev: tis 09 jul 2019, 10:48
Bullmark skrev: tis 09 jul 2019, 10:27 Följer med stort intresse! Har iofs en V90, men håller på att bli galen på dammet från bromsarna. Ffa bak är det helt galet, på 1v blir fälgarna alldeles för skitiga för att det ska vara kul, eg skulle man behöva tvätta dom varje dag så jäkla mkt som det dammar.

Har aldrig varit med om nåt liknande på nån tidigare bil.
Grannens V90 har oxå enormt skitiga fälgar. Jag kan lova att EBC GREENSTUFF hjälper plus att dom tål hård körning, jag kör med dom nu. ATE ceramic ska oxå fungera bra. Tror att ja byter till ATE jag med. Har en uppsättning hemma till fram och bak. Kul att testa något nytt :-D
Jag har vid ett tillfälle kört nästan 250 mil innan tvätt, inte ens då fanns så mycket som ett spår av bromsdamm på fälgarna... :-)
Det som blir är att de sliter bort eventuell rostbeläggning, men det gör ju alla bromsar av naturliga orsaker.
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1325743
fjohan82 skrev: tis 09 jul 2019, 10:53
Perra83 skrev: tis 09 jul 2019, 10:48
Bullmark skrev: tis 09 jul 2019, 10:27 Följer med stort intresse! Har iofs en V90, men håller på att bli galen på dammet från bromsarna. Ffa bak är det helt galet, på 1v blir fälgarna alldeles för skitiga för att det ska vara kul, eg skulle man behöva tvätta dom varje dag så jäkla mkt som det dammar.

Har aldrig varit med om nåt liknande på nån tidigare bil.
Grannens V90 har oxå enormt skitiga fälgar. Jag kan lova att EBC GREENSTUFF hjälper plus att dom tål hård körning, jag kör med dom nu. ATE ceramic ska oxå fungera bra. Tror att ja byter till ATE jag med. Har en uppsättning hemma till fram och bak. Kul att testa något nytt :-D
Jag har vid ett tillfälle kört nästan 250 mil innan tvätt, inte ens då fanns så mycket som ett spår av bromsdamm på fälgarna... :-)
Det som blir är att de sliter bort eventuell rostbeläggning, men det gör ju alla bromsar av naturliga orsaker.
Låter helt perfekt, ska kolla in dom - stort tack! :-)
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1325746
Apropå ev rost på skivorna så hade min V90 stått hos handlaren i ca 2mån innan jag köpte den, så kanske blir det lite bättre med tiden. Har väl kört ca 200mil nu. Men blir det inte betydligt mkt bättre inom kort så blir det till att byta till nåt av era förslag!
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1325835
volvofantast skrev:Var hittar man ebc greenstuff?
Hos BSR.

http://sv.bsr.se/produkter/bromsar/bromsbelagg

Även jag rekommenderar Greenstuff-beläggen. Hade dessa plus slitsade och borrade skivor på en Passat VR6 för drygt tio år sedan. Greppade något vansinnigt bra och tålde hårda tag (körde betydligt hårdare då än jag gör nu). Både skivorna och beläggen monterades sommaren -03 och satt på så länge jag hade bilen (sålde den sommaren -10).

/Håkan
Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]

Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?