Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bullmark
#1325863
GT-mannen skrev: tis 09 jul 2019, 22:03
volvofantast skrev:Var hittar man ebc greenstuff?
Hos BSR.

http://sv.bsr.se/produkter/bromsar/bromsbelagg

Även jag rekommenderar Greenstuff-beläggen. Hade dessa plus slitsade och borrade skivor på en Passat VR6 för drygt tio år sedan. Greppade något vansinnigt bra och tålde hårda tag (körde betydligt hårdare då än jag gör nu). Både skivorna och beläggen monterades sommaren -03 och satt på så länge jag hade bilen (sålde den sommaren -10).

/Håkan
Passar på att tacka för länken! :-)
Låter ju kompetent och bra - hur pass fort upplevde du att fälgarna blev skitiga med dom?

Nån som vet var man hittar ATE Ceramic för en prisjämförelse? Är ATE helt klart ännu bättre, eller är det mer finlir dem emellan?
Användarvisningsbild
av GT-mannen
#1325869
Bullmark skrev: tis 09 jul 2019, 23:35Låter ju kompetent och bra - hur pass fort upplevde du att fälgarna blev skitiga med dom?
I och med att det var antracitgråa BBS-fälgar så syntes faktiskt inte skiten så mycket (och jag brydde mig heller inte på slutet att hålla dom rena), men det gick väldigt lätt att tvätta av dom trots att det var många ekrar.

/Håkan
Användarvisningsbild
av MartinS
#1325885
Bullmark skrev: tis 09 jul 2019, 23:35 Nån som vet var man hittar ATE Ceramic för en prisjämförelse? Är ATE helt klart ännu bättre, eller är det mer finlir dem emellan?
ATE Ceramic hittar man till snuskigt bra priser på www.bildelaronline24.se

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]