Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av O12
#1325559
Hej. Någon som har koll på hur man stänger av "barnlås" där passagerare bak ej kan kan öppna sina dörrar? Utan man måste bistå med hjälp..

Mvh
av Henkan
#1325566
O12 skrev:Hej. Någon som har koll på hur man stänger av "barnlås" där passagerare bak ej kan kan öppna sina dörrar? Utan man måste bistå med hjälp..

Mvh
Har du tittat i instruktionsboken?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1325572
Ellås styrs från förardörren. Manuellt lås justeras på bakdörrarnas bakkant.

Ladda ner appen Volvo Manual och lägg till din bil! :-)
av klirre
#1325659
fjohan82 skrev: mån 08 jul 2019, 16:31 Ellås styrs från förardörren. Manuellt lås justeras på bakdörrarnas bakkant.

Ladda ner appen Volvo Manual och lägg till din bil! :-)
Kan man ha både och? Jag har ellås (tror jag, knappen sitter där men har aldrig testat vad den gör) och manuellt lås i bakkant på dörrarna.

Har inget behov av barnlås, men en tekniknörd som jag vill ju gärna veta hur det funkar om man har både mekaniskt och elektriskt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1325665
Man kan inte ha både, antingen eller.

Såhär ser knappen ut om man har elektriskt barnlås:

Bild
av klirre
#1325684
MartinS skrev: tis 09 jul 2019, 06:45 Man kan inte ha både, antingen eller.

Såhär ser knappen ut om man har elektriskt barnlås:

Bild
Tack, efter att ha läst instruktionsboken igen insåg jag att vredet jag såg i dörren var till "manuell låsning" av dörren, t.ex. när bilen är strömlös. Jag trodde det var till barnlåset, men det finns bara elektriskt på min bil.

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]