Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av trixarn
#1324422
Har en modeller 17 classic xc60 där internetkarta ej funkar. När jag delat internet och ska söka destination så snurrar endast sök i några sekunder och sedan inget resultat. Någon annan med samma problem?

Volvo cars svarar:
Hej Erik,
Tack för ditt mejl angående internetkartorna i din bil.
Det stämmer att du ska kunna söka på adresser i internetkartan. Dock är det för tillfället lite problem med internetkartan och denna funktion fungerar inte ordentligt.
Det ska komma en uppdaterad version av internetkartor där sökfunktionen är åtgärdad så i nuläget är allt jag kan göra att be dig att avvakta till uppdateringen kommer.
Hör gärna av dig om du har några frågor eller funderingar.

Efter att efter 26 mars frågat om uppdatering om detta ärende så har jag endast fått svar att de arbetar på det... Nu har jag i juli inte hört något mer och felet kvarstår. Är detta ok från Volvo?
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
#1324441
Köpte en XC60 Classic i maj. Har precis samma bekymmer. Det enda positiva just nu med internetkartan är ju att man se omgivande vägnamn när man kör omkring och letar efter nån adress. Har inte kontaktat Volvo än. Har två års garanti på köpet så jag avvaktar lite, det kan ju dyka upp andra bekymmer.
av Matzz
#1324564
Har samma i min 2017 xc60 , suttit och provat olika uppkopplingar idag , kartan funkar men inte söka destination , då säger den att internetuppkoppling saknas eller står och snurrar hur länge som helst , då kan man lägga ner fortsatta försök 😎
av trixarn
#1324789
Jag tycker fortfarande det är trist, jag betalade ju för en funktion som de inte klarar av att levera, trots att det är en sneak variant av sensus navigation så måste ju Volvo leverera det. Jag ska snart gå tillbaka igen och ligga på ytterligare. För övrigt, de återförsäljare jag varit kontakt med har ingen aning om detta, endast volvocars via deras support på webben.
Användarvisningsbild
av Driftarn
#1324952
Hur har du betalat för en gratis version av navigation? Om du uppgraderar till betalversionen så kommer allt fungera. Det finns än så länge ingen lösning och det känns som ett låg prioriterat problem efter som det har pågått väldigt länge.
av trixarn
#1325001
Jag betalar för internetkarta där man ska kunna ställa destination enligt instruktionsboken och enligt Volvo, men fungerar inte. Alltså ett fel. Ert ressonemang är ungefär detsamma som att bilen är utrustad med tex centrallås men trasigt - nöj dig med det!
Användarvisningsbild
av Derank
#1325012
Internettkartorna dör lite då och då, brukar komma tillbaka efter 1-2mån, men sist var jag tvungen att uppdatera mjukvaran i XC60in för att det skulle funka igen. Kartorna har lagt av för mig ochså, tyvär bara att gilla läget och den dagen Here slutar att leverera kartorna kommer de int att fungera längre överhuvudtaget, men så är det med all integrerad SW idag i volvo, finns väl inga appar förutom Tunein och Storytell som funkar längre heller,
Användarvisningsbild
av selstam
#1327439
Derank skrev:Nu ska de vara uppe och rulla igen
Fungerade inte för oss nu i veckan - behöver bilen någon uppdatering också för att det skall dra igång?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]